شورای شهرصفحه اصلی

دلیل گلایه محسن هاشمی از دولت و تشکر از مجلس چه بود؟

رئیس شورای شهر تهران از دولت به خاطر لایحه مالیات بر ارزش افزوده گلایه کرد.

به گزارش شوراآنلاین، محسن هاشمی صبح امروز در سخنان ابتدایی خود در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این ایام بررسی لایحه ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است گفت: جا دارد از دولت به خاطر لایحه‌ای که در آن درآمد پایدار مدیریت شهری را نوعی از مالیات دانسته تا به حساب خزانه واریز شود، گلایه کنم.

وی از مجلس به دلیل برگرداندن این لایحه به کمیسیون اقتصادی جهت اصلاح بخشی از لایحه که تضعیف کننده منابع مالی و استقلال مدیریت شهری بود تشکر کرد و گفت: امیدوارم با نگاه ویژه اعضای کمیسیون اقتصادی این مشکلات حل شود.

به گفته هاشمی، بخشی از وظایف اجرایی دولت از جمله نگهداشت شهر، جمع‌آوری پسماند، توسعه زیر ساخت و غیره بر عهده شهرداری گذاشته شده و باید به صورت متناسب منابع لازم آنکه در قالب عوارض در قانون پیش بینی شده به شهرداری تخصیص داده شود نه اینکه این عوارض را به مالیات تبدیل کرده و آن را به خزانه دولت واریز کنیم که به ساختار مالی مدیریت شهری و تشدید شهر فروشی و تکیه به درآمدهای ناپایدار می‌شود.

وی افزود: انتظار ما از دولت و مجلس این است که با واقع بینی و پایبندی به مطالبات مردم و جامعه مدنی اجازه تضعیف استقلال و توان مدیریت شهری را که این روزها با چالش و مشکلات زیادی مواجه است را ندهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا