مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران:مرمت یادمان ” گفت و گوی تمدن ها” به اتمام رسید

اثر دیوارنگاره یادمان ” گفت و گوی تمدن ها “که دچار آسیب‌دیدگی جدی شده بود، توسط سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت و بازسازی شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر برزین ضرغامی با اعلام این خبر گفت: به دلیل شرایط جوی و اقلیمی و هم چنین تردد اتومبیل ها در بزرگراه چمران، اثر هنری یادمان ” گفت و گوی تمدن ها” دچار آسیب‌دیدگی جدی شده بود که سازمان زیباسازی پس از بررسی‌های لازم و برآورد میزان آسیب‌دیدگی، پیش از نوروز ۹۸ کار مرمت این دیوارنگاره را آغاز کرده و ۱۵ اردیبهشت ماه مرمت آن را به پایان رساند.

وی ادامه داد: این طرح در یکی از دیوارهای شهر تهران، با تکنیک نقش برجسته سفالین اجرا شده است. اواخر سال گذشته، سازمان زیباسازی در شورای تخصصی نقاشی دیواری و با برگزاری جلسات متعدد با حضور هنرمند این اثر، کلیات و جزئیات پروژه را به دقت مورد بررسی قرار داد. تصمیم بر این شد که کار مرمت و بازسازی آن توسط استاد امانی و با نظارت استاد حیدرزاد، طراح و مجری اصلی این یادمان انجام شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به موضوع این دیوارنگاره، گفت: موضوع این اثر گفت و گوی تمدن هاست که در آن به مفاهیم عمیق گفتمان رجوع شده است. در این اثر به صلح و دوستی و جهانی عاری از جنگ و خونریزی تاکید شده است.

به گفته ضرغامی بنای یادمان گفت و گوی تمدن ها، یک اثر نقاشی دیواری از جنس سرامیک و کاشی برگرفته از معماری ایرانی است که مرمت آن با استفاده از کاشی شکسته و سرامیک انجام شده است.

گفتنی است، نقاشی دیواری یادمان گفت و گوی تمدن ها با ویژگی های منطبق بر فرهنگ ایرانی-اسلامی، به عنوان الگویی هنری و ماندگار روی دیواری در مقابل درب شمالی نمایشگاه بین المللی تهران، به دلیل نزدیکی به سالن اجلاس سران و مکان دائمی نمایشگاه و همچنین با توجه به حضور دائمی و سالیانه میهمانان داخلی و خارجی، نقش بسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا