شورای شهرصفحه اصلی

انتقاد عضو شورا از برگزاری نمایشگاه پر مخاطب کتاب در قلب پایتخت: ترافیک اطراف نمایشگاه کتاب آزار دهنده است

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از برگزاری نمایشگاه پر مخاطب کتاب در قلب پایتخت به لزوم رعایت مصوبات هیئت دولت و شورای شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش شوراآنلاین، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که روز گذشته از نمایشگاه کتاب تهران داشت،گفت: متاسفانه مانند سال گذشته ترافیک سنگینی در خیابان‌های اطراف و خیابان‌های منتهی به نمایشگاه کتاب در مصلی تهران وجود داشت، به نحوی که بیش از نیم ساعت افراد در اطراف نمایشگاه معطل بودند تا بتوانند به داخل نمایشگاه بروند.

فراهانی با انتقاد از ترافیک ایجاد شده در اطراف نمایشگاه کتاب تهران افزود: اساسا امکان پذیر نیست کسی با وسیله شخصی خود به نمایشگاه کتاب مراجعه کند؛ مسلما وقتی افراد به نمایشگاه کتاب می‌آیند خرید دارند و در صورتی که ماشین شخصی نیاورند این خرید را باید چگونه با خود حمل کنند؟ طبیعی است که با مشکل مواجه می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر عدم اجرایی شدن مصوبات دولت و مصوبه شورای شهر تهران در رابطه با عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در مرکز شهر، عنوان کرد: نمایشگاه شهر آفتاب با داشتن جای پارک کافی، شرایط مناسبی برای مخاطبین ایجاد کرده بود. مصوبه هیئت دولت هم این بود که کلیه نمایشگاه‌های پر مخاطب به نمایشگاه شهر آفتاب منتقل شوند که متاسفانه امسال هم اجرایی نشد.

فراهانی اضافه کرد: شورای شهر تهران نیز مصوبه‌ای برای ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در مراکز پر ترافیک پایتخت دارد که متاسفانه بدان توجه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به آماده باش اورژانس و آتش نشانی در این نمایشگاه تصریح کرد: خوشبختانه حضور ایستگاه‌های آتش نشانی و اورژانس در این مجموعه کاملا ملموس بود و به نظر می‌رسد جوابگوی جمعیت بالای علاقمندان این نمایشگاه است.

عضو شورای شهر تهران گفت: به صورت کلی حضور مردم و علاقمندان به کتاب در نمایشگاه کتاب سال جاری را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم برگزاری این رویدادهادر ترویج امر کتاب و کتابخوانی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا