مدیریت شهری

شهردار منطقه ۴ خبر داد: نوسازی ده هزار متر مربع از بافت های فرسوده محله شمیران نو

شهردار منطقه چهار تهران در بازدید میدانی از محله شمیران نو گفت: با نوسازی بافت های فرسوده محله شمیران نو و اتصال خیابان دلاوران به بزرگراه امام علی(ع) شاهد تحولات عظیمی در شمال شرق تهران خواهیم بود.

به گزارش شوراآنلاین، “محمد محمددوست” در بازدید از بافت فرسوده و ناپایدار محله شمیران نو و نشست تخصصی با “کاوه حاجی علی اکبری” مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: ایجاد مشارکت معنی دار شهروندان در اداره امور شهر و نوسازی بافت های فرسوده اقدام مهمی است که باید به طور جدی دنبال شود و اجرای آن می تواند خطرات احتمالی را در این محله در مواقع بحرانی کاهش دهد.

وی با اشاره به اقدامات منطقه چهار برای خروج محله شمیران نو از بن بست های ترافیکی افزود: در حال حاضر با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران فاز اول نوسازی ۱۳۰ ملک دارای بافت فرسوده و ناپایدار محله شمیران نو در فضایی به مساحت ده هزار متر مربع آغاز شده است.

شهردار منطقه چهار افزود: همچنین در ادامه اقدامات پیش بینی شده در محله شمیران نو، پروژه احداث ادامه خیابان دلاوران از میدان الغدیر و اتصال آن به بزرگراه امام علی (ع) به طول ۲۵۰۰متر با احتساب رمپ ها در دستور کار قرار دارد.

محمد دوست در ادامه از راه اندازی دفاتر تسهیل گری بافت های فرسوده در محله‌های گلشن و شمیران‌نو خبر داد و گفت: با ایجاد این دفاتر و در دسترس بودن کارشناسان تسهیلگر، مالکان بافت‌های فرسوده می‌توانند با کمک خدمات و تسهیلات سازمان نوسازی ملک خود را نوسازی کنند.

وی وجود املاک فاقد سند و ساخت و سازهای بدون مجوز در سنوات گذشته را یکی از عمده ترین مشکلات محله شمیران نو عنوان کرد و گفت: با نوسازی بافت های فرسوده محله شمیران نو علاوه بر برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه در چارچوب های طرح های موضوعی و موضعی، مشکلات چندین ساله ساکنیان این محله رفع می شود.

در ادامه “کاوه حاجی علی اکبری” مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آمادگی این سازمان برای نوسازی بافت های فرسوده منطقه چهار خبر داد و گفت: شرایط بافت های فرسوده شهر به گونه ای است که نمی توان یک نسخه واحد برای احیای آن داشت و باید شرایط هر محله را به طور خاص بررسی کرد.

وی افزود: اعتماد سازی در میان شهروندان برای مشارکت در نوسازی محلات پایتخت امری ضروری است و سازمان این آمادگی را دارد با مشارکت مناطق نسبت به بازسازی بافت های فرسوده ناپایدار اقدام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا