صفحه اصلیمدیریت شهری

دلیل شهرداری تهران برای عدم کاشت درختان میوه در معابر و بزرگراه‌ها

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خطرناک بودن کاشت درختان میوه در معابر و بزرگراه‌ها را علت خودداری شهرداری از این کار عنوان کرد.

به گزارش شوراآنلاین، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص کاشت درختان مثمر در تهران اظهار کرد: این موضوع در دستورکار ما قرار دارد. اکنون بیش از ۳ تا ۴ میلیون درخت زیتون در طرح کمربند سبز شمال تهران کاشته‌ایم. همچنین در قسمت غربی تهران تعداد زیادی درختان گردو و گونه‌های گیاهی دیگر کاشته‌ شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در بعضی پارک‌های موضوعی و موضعی هم از درختان میوه استفاده کرده‌ایم، اما در معابر عمومی‌و اتوبان‌ها به این دلیل که ممکن است این درختان خطراتی برای افراد داشته باشند، درخت میوه نمی‌کاریم.

وی افزود: در معابر اصلی اگر درختان میوه وجود داشته باشد، به خاطر تردد ماشین‌ها و اتومبیل‌ها ممکن است خطراتی متوجه شهروندان شود. بنابراین نمی‌توان در این معابر درختان میوه کاشت.

مختاری گفت: جاهایی که مشکلی نداشته باشد، ما از گونه‌های گیاهی مثمر هم در سطح وسیع استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران با اشاره به طرح کاشت درخت در منازل شهروندان گفت: در این طرح بیشتر از گونه‌های گیاهی مثمر و انواع درختان میوه استفاده کرده‌ایم. این طرح از ابتدای دی ماه شروع شده و ما در منازل شهروندان به طور رایگان درختان مثمر یا غیرمثمری را که درخواست کرده‌اند، می‌کاریم.

مختاری گفت: ما از کاشت درختان میوه استقبال می‌کنیم؛ چراکه درخت میوه برای مردم صرفه اقتصادی دارد و چندمنظوره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته هم در معابر درخت میوه نداشته‌ایم، گفت: ممکن است به صورت موردی درختان میوه در پیاده‌روها بوده باشد، اما بیشتر در باغات خصوصی تهران درختان میوه داشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران یادآوری کرد: بعضی درختان میوه قدمتی دارند و پس از ۴۰ تا ۵۰ سال نیاز به احیا دارند که این کار به طور حتم انجام می‌شود.

مختاری در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی‌ برای کاشت درختان مثمر در معابر تهران وجود ندارد، گفت: این مساله را بررسی کارشناسی می‌کنیم و در جاهایی که مشکل نداشته باشد، انجام می‌شود.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا