سیاسی

امروز هجمه فرهنگی و علمی علیه ایران در اوج قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار سیدمسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح امروز در همایش یاد یاران صبحگاه مشترک پایگاه‌های مرکز بسیج فرهنگیان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش که در لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در عصر ۲۲ بهمن ۵۷ در دوران معاصر پدیده جدیدی شکل گرفت و بنیانگذار جمهوری اسلامی حرفی نو و اندیشه‌ای نو به جهان ارائه کرد و اصلی‌ترین ویژگی این پیام حکومت الله در عصر مادیت بود و اصلی‌ترین چالش دنیای استکبار پدیدار شد.

وی ادامه داد: دنیای استکبار بنای برخورد با انقلاب را گذاشت و کار تا حدی بالا گرفت که اقدام نظامی شد و برژینسکی مشاور وقت امنیت ملی کارتر در آن زمان گفت استراتژی آمریکا باید تقویت دولت‌هایی باشد که بتواند اقدام نظامی علیه انقلاب بنیادگرای ایران باشد.

سردار جزایری افزود: دشمن آنچه که می‌توانست برای تغییر رفتار، نابودی و سرنگونی انقلاب و نظام انجام داد و پول، امکانات اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و جنگ شهرها، دریاها و زدن هواپیماهای مسافربری را به کار گرفت و آنگاه که نتوانست به اهداف خود برسد راه فرار را در پیش گرفت.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جنگ خسارات زیادی به دنبال داشت، یادآور شد: در کنار این خسارات زیاد، چیزی که به دست آوردیم بیش از خسارات آن بود و اگر شناخت دقیق از دشمن نمی‌داشتیم و تجهیزاتی که امروز نیاز داریم آن زمان ساخته نمی‌شد و خودباوری که مردم‌مان در دفاع مقدس به دست آوردیم به دست نمی‌آمد، آیا امروز در برابر این همه هجمه می‌توانستیم مقاومت کنیم؟

سردار جزایری خاطرنشان کرد: چگونه می‌توانستیم در برابر هیاهوی امپریالیسم پیام خود و صدور انقلاب را داشته باشیم. جنگ برکات زیادی داشت و باید در مراحل ساخت نظام و استحکام آن، از آن استفاده کنیم، لیکن همه می‌دانیم دشمنی‌های آنان پایان نگرفته است.

وی اضافه کرد: آنگاه که دشمن با اقدامات نظامی نتوانست آسیب جدی بزند، شکل تهاجم را عوض کرد و امروز در جنگ نرم، هجمه فرهنگی و تهاجم به مباحث علمی و فناوری در اوج خودش قرار دارد.

سردار جزایری با تأکید بر این نکته که در اراده دشمن برای ضربه زدن به ما کمترین خللی ایجاد نشده است، افزود: این بار بایستی در جبهه‌ای مستحکم‌تر، عمیق‌تر، قوی‌تر و با شناخت بیشتر همگانی و ساختار مدیریتی با هجوم علیه تمامیت نظام مقابله کنیم و باید عده و عُده لازم را فراهم کرده و قرارگاه‌های فرهنگی مثل زمان جنگ شکل گیرد و ما نیاز به سامانه داریم و به درستی باید راهبردهای کلان و عملیاتی دشمن را بشناسیم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باور بنده این است که همانطور که آموزش و پرورش در زمان جنگ تحمیلی صف عمیقی در برابر دشمن ایجاد کرد، در این دوره و شرایط نیز می‌تواند صف قوی‌ای در برابر هجمه‌ها مقابل نظام و فرزندان‌مان فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا