شورای شهرصفحه اصلی

رئیس شورای شهر تهران:خادمان سلامت، ستونهای نگهداشت یک کشورند/ شرکت شهر سالم می تواند مراقبت بهتری نسبت به سلامتی شهروندان و پرسنل شهرداری داشته باشد

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی واموربین الملل شهرسالم،  محسن هاشمی در مراسم جشن شکرانهء شرکت شهرسالم گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی که در آغاز پنجمین دههء آنیم، ارتقاء نظام سلامت و همگانی کردن خدمات مربوط به سلامت مردم است.

وی افزود: در دولت سازندگی، با پیگیری های ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی توانست نظام پیشگیری و واکسیانسیون در ایران را با جهشی خیره کننده به سطح قابل قبول جهانی برساند و زیرساختهای حوزه سلامت نیز با احداث بیمارستانها و درمانگاههای متعدد بهبود چشمگیری داشت.

هاشمی ادامه داد: شرکت شهر سالم نیز همین ماموریت و رسالت را در سطح محدودتر یعنی شهر تهران وخانواده بزرگ شهرداری تهران برعهده دارد و با شرایط اقتصادی امروز ما، دسترسی به خدمات سلامت برای شهروندان ومتقاضیان این حوزه دشوارتر می شود واین خدمت شما را سخت تر و ارزشمندتر می کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این حوزه البته بسنده کردن به خدمات پسینی، یعنی بخش درمان، هم گران و هم کم اثر خواهد بود و باید به حوزه های پیشگیرانه نیز توجه جدی کرد، تغییر در سبک زندگی های نادرست امروز جامعه که سلامتی فرد را دچار آسیبهای جدی می کند یکی از اقداماتی است که می تواند بسیار اثربخش باشد.

وی افزود: استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی، ورزش و تحرک بدنی، اصلاح برنامه تغذیه و انجام بموقع کنترلهای ضروری وجبران آسیها وکمبودها بسته ای است که می تواند بار بخش درمان را کاهش دهد. قطعا شرکت شهر سالم می تواند در این حوزه پیشرو باشد و طی اقدامات برنامه ریزی شده و متکی بر فن آوری اطلاعات، مراقبت بهتری نسبت به سلامتی شهروندان بخصوص پرسنل شهرداری تهران داشته باشد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد:جا دارد تقدیری هم داشته باشیم از پرسنل خدوم این شرکت که یا بازنشسته شده و یا در آستانه بازنشستگی هستند، این عزیزان پدر ومادرانی هستند که عمر خود را وقف سلامتی جامعه و همه شهروندان کرده اند و بعضا فرصت رسیدگی کامل به وضعیت سلامتی خود را نیافته اند وما باید قدرشناس همه فعالین در بخش سلامت باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا