شورای شهرصفحه اصلی

درآمد ۲۰۰ میلیاردی شهرداری از اجاره بهاء‌ها

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر ۳۸۰۰ واحد در ۲ هزار پلاک ثبتی در اختیار بعضی از افراد قرار گرفته است که بعضاً اجاره‌نامه و یا قراردادی با آنها بسته نشده است.

به گزارش شوراآنلاین، محمود میرلوحی درباره املاک تصرف شده در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:‌ در تبصره ۳۶ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران پیش‌بینی شده است که در ردیف‌های درآمدی ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق اجاره بهای املاک و غرفه‌هایی که در پارک‌ها و بوستان‌ها داریم درآمدزایی داشته باشیم.

وی افزود: البته برآورد بنده این است که قطعاً بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش درآمد خواهیم داشت و یا می‌توانیم املاکی که در اختیار افراد است را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام پس بگیریم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر ۳۸۰۰ واحد در ۲ هزار پلاک ثبتی در اختیار بعضی از افراد قرار گرفته است که بعضاً اجاره‌نامه و یا قراردادی با آنها بسته نشده است.

میرلوحی افزود: ما به دنبال ساماندهی وضعیت این واحدها هستیم که اجاره‌نامه‌ای منعقد شود و یا اینکه آن املاک را بفروشیم و در بخش‌های دیگر هزینه کنیم.

وی گفت: بعضی از این املاک در اختیار خیریه‌ها و دیگر موارد قرار گرفته است که با آنها نیز قراردادی منعقد می‌شود ولی آن پول در حوزه فرهنگی و اجتماعی هزینه خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: قطعاً در سال آینده این املاک بیشتر ساماندهی خواهد شد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از این حوزه شهرداری درآمد خواهد داشت.

میرلوحی گفت: بعضی از شهرهای دنیا از محل اجاره درآمدهایی دارند که در تهران تا کنون چنین سیاست‌هایی نبوده است ولی در این خصوص اقدام خواهیم کرد چرا که به این درآمد شهر تهران نیاز دارد.

وی درباره نحوه اجاره‌بها و قرارداد نیز گفت:‌بر اساس نرخ روز و عادلانه اجاره‌بها دریافت می‌شود.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا