مدیریت شهری

دعوت از شهروندان برای شرکت در جشنواره شمعدونی/ بهبود وضعیت نمای ساختمان های تهران به زیبایی شهر کمک می کند

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران از تمامی شهروندان دعوت کرد تا در جشنواره شمعدونی با هدف زیبا سازی نمای ساختمان های شهر شرکت کنند.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، لاله کاظمی با بیان این مطلب گفت: در طول سال های اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف بهبود وضعیت نماهای ساختمان های شهر جشنواره های متنوعی تحت عنوان پلاک بهاری و پلاک طلایی برگزار کرده است تا شهروندان را دعوت به پیرایش نماهای ساختمان های خود کند.

وی با بیان اینکه امسال این جشنواره به نام جشنواره شمعدونی از سوی این سازمان در حال برگزاری است، ادامه داد: دلیل تغییر نام این جشنواره به «شمعدونی» این است که اعتقاد داریم شهروندان می توانند حتی با قرار دادن یک گلدان نمای بیرونی خانه خود را زیبا کنند تا افرادی که از معابر شهری رد می شوند احساس زیبایی را با این کار ساده به دست آورند.

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در نظر داریم تا جشنواره شمعدونی در تمام فصول سال در پایتخت برگزار شود، بیان کرد: در گذشته برگزاری این جشنواره ها تنها معطوف به فصل بهار می شد. هدف این بود که همزمان با آمدن فصل بهار همانطور که شهروندان به خانه تکانی و بهبود وضعیت فضای داخلی خانه می پردازند به فضای بیرونی خانه های خود نیز توجه کنند.

وی یادآور شد: ماهیت جشنواره شمعدونی این است تا شهروندان را ترغیب کنیم تا به نمای ساختمان های خود توجه ویژه داشته باشند. به عنوان مثال بالکن خانه خود را که در طول سال تبدیل به یک انباری کوچک شده، ساماندهی کنند و از گلدان های آپارتمانی برای زیباسازی این بخش از فضای خانه استفاده کنند. همچنین اگر در ورودی ساختمان نیاز به رنگ‌آمیزی داشته باشند این کار را انجام دهند و اقدام به برداشتن برچسب های تبلیغاتی از روی دیوار بیرونی خانه های خود کنند.

کاظمی با بیان اینکه سازمان زیباسازی در نظر دارد تا در قالب جشنواره شمعدونی مالکان خانه‌های قدیمی را تشویق به بهبود وضعیت نمای ساختمان ها کنند، تاکید کرد: سال‌هاست که سازمان از شهروندان دعوت می‌کند تا در این جشنواره شرکت کنند به این صورت که با زیباسازی نمای ساختمان‌های خود و گرفتن عکس از وضعیت قبل و بعد، جهت شرکت در مسابقه برای ما ارسال کنند.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره شمعدونی متنوع تر برگزار می شود، گفت: سعی کردیم تا این طرح در دوره جدید مدیریت شهری گسترش پیدا کند به همین دلیل به غیر از امکان شرکت منازل مسکونی، اصناف نیز دعوت به مشارکت در جشنواره شمعدونی شده اند.

معاون هماهنگی امورمناطق سازمان زیباسازی شهر تهران توضیح داد: با دعوت از فعالان اصناف برای حضور در جشنواره شمعدونی در نظر داریم تا این گروه از شهروندان در زیباسازی نمای محل کسب و کار خود تلاش کنند. به عنوان مثال وجود یک ویترین زیبا می‌تواند در نمای بیرونی یک فروشگاه از منظر زیبایی‌شناسی تاثیر داشته باشد. کسبه‌ای که اقدامی به تغییر نمای واحدهای تجاری، تابلو و سایه بان مغازه های خود می کنند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا