اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

چه خودروهای تا پایان سال فرصت دریافت معاینه فنی دارند؟

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران از راه‌اندازی مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۵ واقع در بزرگراه بعثت خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، سیدنواب حسینی منش در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا که در دانشگاه شهید بهشتی گفت: این روزها مراکز معاینه فنی خلوت است و شهروندانی که قصد دارند برای نوروز معاینه فنی دریافت کنند می‌توانند از هم‌اکنون مراجعه کرده و دیگر صف‌های طولانی پایان سال برخورد نکنند.

وی با بیان اینکه به زودی مرکز جدید معاینه فنی در منطقه ۱۵ واقع در بزرگراه بعثت آماده بهره‌برداری می‌شود گفت:‌ با این افتتاح تعداد مراکز معاینه فنی به ۱۶ مرکز می‌رسد.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر ۵ خط سیار معاینه فنی داریم که تا پایان سال دو خط دیگر نیز افتتاح می‌شود.

به گفته حسین منش در حال حاضر میزان مراجعات به مراکز فنی روزانه ۵ هزار خودرو است که این در حالی است که در آبان و آذر ۱۲ هزار مراجعه داشتیم.

وی ادامه داد:‌خودروهایی که سال ۲۰۱۴ و یا ۱۳۹۳ تولید شده‌اند در یک و نیم م اه باقی مانده برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران در خصوص تقلب در صدور معاینه فنی گفت: به صفر رساندن تقلب کار سختی است، بیشترین تقلب صورت گرفته از سوی مالک است چرا که سعی می‌کنند اشکالات خودرو را موقتا برطرف کنند، اما تخلفاتی هم در مراکز رخ می‌دهد که ما به شدت با آنها برخورد می‌کنیم.

به گفته حسینی منش، بیشتر تخلفات در بازدیدهای چشمی است چرا که ۹۰ درصد اقدامات در معاینه فنی مکانیزه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران اضافه کرد: یکی از بزرگترین تخلفات دود آبی است که اپراتورها باید تشخیص دهند اما تست‌های بعد از معاینه فنی می‌گذاریم و خودروها را دوباره تست می‌کنیم و اگر مشکل معاینه فنی داشته باشند معاینه فنی ابطال و با افراد متخلف برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا