اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تبعیت از پروتکل‌ها در مترو نیست

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران طی دو ماه نمی‌توانست ظرفیت حمل و نقل عمومی را گسترش دهد، گفت: با تعداد موجود وسایل حمل و نقل عمومی امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تبعیت از پروتکل‌ها وجود ندارد.

به گزارش شوراآنلاین، زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره برخی از موضوعات مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران و شهردار پایتخت اظهار داشت: بارها مدیریت شهری تهران اعلام کرده که با تعداد موجود وسایل حمل و نقل عمومی امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تبعیت از پروتکل‌ها وجود ندارد و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به این موضوع توجه داشته و ما انتظار داشتیم که بتوان‌از ظرفیت‌های دولت در جهت توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

وی افزود: اگر قرار است که همه مکان‌ها بازگشایی، خدمات لازم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در اختیار شهروندان گذاشته شود همچنین همه فعالیت‌ها به روال عادی بازگردد نیازمندیم که حمل و نقل عمومی را تقویت یا متوقف کرده و یا زمان استفاده از حمل و نقل عمومی را برنامه ریزی و زمان بندی شده در نظر گیریم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران طی دو ماه نمی‌توانست ظرفیت حمل و نقل عمومی را گسترش دهد، گفت: در ماه‌‌های اخیر تنها محل استقرار مسافر و راننده در تاکسی‌ها جداسازی شد و همه اتوبوس‌ها و قطارهای مترو نیز به صورت مداوم ضدعفونی می‌شوند. همچنین استفاده از ماسک را در مترو اجباری کردیم.

وی بیان داشت: اینکه گفته شود شهرداری با اجرای طرح ترافیک به دنبال منابع مالی بوده، کم‌لطفی است چرا که ما هم معتقدیم نباید فعالیت‌ها به حالت عادی باز می‌گشت و اگر برنامه‌ای برای بازگشت فعالیت‌ها به حالت عادی بود باید ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی را افزایش می‌یافت.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: از طرفی نیز شهرداری تهران اجرای طرح ترافیک را به صورتی در نظر گرفته که قبل از ساعت ۸ کارکنان و کارمندان بتوانند به صورت رایگان وارد محدوده طرح و به محل کار خود برسند و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز خروج افراد از طرح به صورت رایگان امکان پذیر است و این مساله یعنی شهرداری به سلامت شهروندان توجه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا