ورزشی

فربیک: فردا بازی فوق‌العاده دشواری داریم/ ایران حرفه‌ای و قدرتمند است

سرمربی تیم ملی فوتبال عمان عقیده دارد بازی با ایران خاص و ویژه‌ است و آنها تا دقایق آخر خواهند جنگید.

به گزراش شوراآنلاین، پیم فربیک، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان در نشست خبری پیش از دیدار با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، گفت‌: به مرحله حذفی رقابت‌ها رسیده‌ایم و از این جا کار سخت می‌شود و هیجان تیم‌ها نیز بالاتر می‌رود. به‌ هر حال ما برابر یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا بازی داریم. ایران همیشه شش ماه پیش در جام جهانی در کنار ژاپن فوتبال خوبی بازی کرد و در حال‌ حاضر برابر این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قرار گرفته‌ایم. باید تاکید کنم که این یک فرصت خاص و ویژه‌ برای بازیکنان عمان است که بتواند از بازی برابر ایران که تیم خوبی است استفاده کنند.

وی ادامه‌ داد: ایران در سه بازی اخیر خود در این رقابت‌ها فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت. دانش من هم می‌گوید که آنها بازیکنان خوب و با کیفیتی در ترکیب دارند. به هیچ وجه بازی با ایران آسان نیست و کار سختی پیش روی ماست اما می‌خواهیم تا دقایق آخر تمام تلاشمان را برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام دهیم. به نظر من بازی با ایران یک جنگ واقعی است. باید برای این بازی کاملا آماده باشیم. مطمئن هستم که جو ورزشگاه هم در این مسابقه فوق‌العاده‌ خواهد بود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: ما می‌دانیم که یک روز کمتر از ایران استراحت کرده‌ایم و این مساله مهمی است اما می‌خواهیم بدون توجه به این مسائل، تمام تلاش خودمان را انجام دهیم چون این چیزی نیست که بخواهیم آن را تغییر دهیم. به خوبی با تمام داشته‌هایمان برای بازی فردا (یک‌شنبه‌) آماده شده‌ایم. در تورنمنت‌ها چنین اتفاقی رخ می‌دهد. برخی تیم‌ها سه روز استراحت می‌کنند، برخی از تیم‌ها چهار روز و برخی دیگر از تیم‌ها نیز پنج روز استراحت دارند. ما فقط به آمادگی برای بازی برابر تیم‌ ‌ملی ایران چشم دوخته‌ایم و به چیز دیگری توجهی نداریم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان در ادامه گفت‌: خوشبختانه هیچ بازیکن مصدوم و محرومی برای این دیدار نداریم و با تمام توان برای این بازی آماده شده‌ایم. البته کمی زمان نیاز داشتیم که بازیکنانمان ریکاوری شوند که این مساله رخ داد. بازیکنان ایران حرفه‌ای و قدرتمند هستند و سابقه بازی در جام جهانی را در کارنامه خود دارند. می‌دانم که بازیکنان تیمم بدون توجه به این که چه سرنوشتی در انتظارشان است می‌خواهند  از بازی برابر ایران که یکی از قدرت‌های آسیاست لذت ببرند.

پیم فربیک در ادامه صحبت‌های خود پیش از دیدار برابر ایران، درباره اشتباه‌های داوری علیه تیمش، اضافه کرد: به‌ هر حال اشتباه‌های داوری جزئی از فوتبال است. طبیعی است که در هر بازی چنین اشتباه‌هایی رخ دهد. به‌ هر حال داور ۹۰ دقیقه یا بیشتر در جریان بازی قرار دارد و نباید یک اشتباه او مسابقه را تحت تاثیر قرار دهد. البته من معتقد هستم که ما از این مساله خوش شانس نبوده‌ایم و اشتباه‌هایی علیه تیم من وجود داشت.

فربیک در ادامه با اشاره به کمبود تجربه بازیکنانش نسبت به بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: این مساله را قبول دارم. بازیکنان ایران هم در لیگ‌های بهتری پا به توپ هستند و هم تجربه فوتبالی بیشتری نسبت به بازیکنان عمان دارند. جام ملت‌ها برای ما تورنمنت مهمی است و یک لحظه عدم تمرکز ممکن است باعث شود که ما ضربه بخوریم. بیشتر بازیکنان ما تجربه بین‌المللی زیادی ندارند. از همین رو باید بگویم که ما با علم به این مساله در بازی برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران قرار خواهیم گرفت ولی این‌ها دلیل نمی‌شود که بترسیم و در بازی برابر ایران از تلاشمان  کم کنیم.

او ادامه داد: من قبل از مسابقات هم گفتم که افزایش تعداد تیم‌های جام ملت‌های آسیا به ۲۴ تیم اتفاق خوبی است و نه فقط به خاطر جنبه تبلیغاتی،‌ در همین جام دیدید تیم‌هایی که مردم فکر می‌کردند ضعیف هستند، نتایج خوبی گرفتند و شگفتی آفریدند. این اتفاق خوبی برای فوتبال آسیاست که باعث می‌شود تیم‌های کوچک‌تر کیفیت‌شان را بیشتر کنند و فرصت بازی برابر تیم‌های بزرگ را به دست بیاورند. من موافق افزایش تعداد تیم‌های جام ملت‌های آسیا بودم. ما نباید فقط جنبه منفی را ببینیم بلکه دیدن این تیم‌های کوچک در جام ملت‌ها خیلی خوب بود. تاکنون بازی‌های جام ملت‌های آسیا از سطح بالایی برخوردار بودند و در کل همه چیز به خوبی پیش رفته است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال عمان در بخش پایانی صحبت‌های خود و در پاسخ به این سوال که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاکنون در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ گلی را دریافت نکرده است و آیا این مساله باعث نگرانی او خواهد بود یا خیر؟ توضیح داد: این یک حقیقت است که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاکنون در جام ملت‌های آسیا گلی دریافت نکرده است. همان طور که قبلا گفتم ایران در سه بازی قبلی خود عملکرد خوب و مستحکمی در جام ملت‌های آسیا داشت. آنها تیمی هستند که خیلی کم موقعیت به حریف می‌دهند ولی برای ما این یک چالش است که فردا بجنگیم، برای خودمان موقعیت گل ایجاد کنیم و دروازه‌ این تیم را باز کنیم. تیم‌ ‌ملی ایران از نظر دفاعی تیم خوبی است و از سازماندهی بالایی برخوردار است و ما از این مساله آگاهی داریم. همان طور که احمد کانو، بازیکن من گفت‌ ما برای این مسابقه آماده هستیم. از پیش بازنده نیستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا