ورزشی

کاتانچ: با تمام توان به بازی با ایران می‌رویم

سرمربی عراق گفت: با تمام توانی که در اختیار داریم برابر ایران به میدان می‌رویم.

به گزارش شوراآنلاین، سرجکو کاتانچ، سرمربی عراق عصر سه‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار ایران و عراق در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا گفت: ما تا الان خوشبختانه توانسته‌ایم از دو دیدار شش امتیاز کسب کنیم و صعودمان به دور دوم را قعطی کنیم. فردا هم یک بازی دیگر داریم که دیگر اهمیتی برای صعود ندارد. تمام بازیکنانم برای این بازی آماده هستند و فردا با تمام توانی که در اختیار داریم برابر ایران به میدان می‌رویم.

او گفت: تیم ملی عراق پیشرفت خیلی خوبی داشته است. به هر حال هر تیمی نقاط ضعفی دارد. در تیم ما هم نقاط ضعفی هست که باید بهتر شود. بازی با ایران بسیار سخت است. چرا که آن‌ها بازیکنان سطح بالای زیادی دارند و برای این که برابر ایران موفق شویم باید نهایت توان‌مان را به کار بگیریم. خیلی هم بازی برابر ایران نمی‌تواند سخت باشد. عراق قبلا موفق شده ایران را شکست دهد و فردا هم می‌تواند به این مهم دست یابد. اگر در بهترین شرایط خودمان باشیم این اتفاق رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امیدوارم که بازیکنان عراق از کناره‌های زمین خیلی فعال باشند و خط هافبک ایران را از کار بیاندازند. این هم یک بازی است مثل بازی‌های دیگر. امیدوارم بتوانیم خط دفاع ایران را عقب ببریم.

کاتانچ خاطرنشان کرد: ما بازی‌های ایران را در دو بازی اخیر دیدیم. آن‌ها تیم خیلی خوب و قدرتمندی هستند. قدرت تیم‌های ایران و عراق برابر نیست هر چند هر دو تیم امتیاز برابری دارند. هر دو تیم صعودشان را به دور بعد قطعی کردند. باید بتوانیم نسبت به دو بازی قبل خیلی بسته‌تر و منسجم‌تر بازی کنیم. به خاطر این که دو تیم صعودشان را قطعی کرده‌اند، فشاری روی بازیکنان نیست و امیدواریم همین مساله موجب ارائه بازی خوبی شود. من امیدوار نیستم بلکه مطمئنم بازی خوبی می‌شود.

او گفت: اگر بدانم بازیکنی برای بازی فردا خسته است، طبیعتا او را بازی نمی‌دهم و برای بازی حذفی او را حفظ می‌کنم. هیچ اجباری برای بازی در این دیدار نیست. برای من فقط مهم است که مقابل ایران نمایش خوبی داشته باشیم. به نتیجه اهمیت نمی‌دهم. فقط امیدوارم فوتبال خوبی برابر تیم ایران انجام دهیم.

سرمربی اسلوونیایی عراق در واکنش به سوال خبرنگار عراقی مبنی بر این که چرا نسبت به بازی با ایران اهمیت کمی می‌دهد در حالی که اگر تیمش دوم شود، با قرعه سخت‌تری رو به رو می‌شود و این که آیا به دنبال برداشتن فشار از روی تیم است؟ گفت: خیر این‌طور هم نیست. قطعا هدف ما کسب برد برابر ایران است. حرف من این است که باید بتوانیم برابر تیم خوب ایران کیفیت‌مان را نشان دهیم و نمایش خوبی داشته باشیم. زمان بازی‌ها خیلی کم است. بعد از سه‌چهار روز باید بازی کنید و نیاز است که سطح کیفی تیم‌تان بازی به بازی حفظ شود.

وی ادامه داد: همه پیروزی را دوست‌ دارند ولی وقتی تیم خوب بازی کند قطعا موقعیت گل هم به دست می‌آورد که به پیروزی برسد. خیلی وقت‌ها بوده که تیم من شکست خورده ولی من از عملکرد تیمم راضی بودم چون فوتبال خوبی بازی کردند. بعضی وقت‌ها هم بود عصبانی بودم چرا که تیمم فوتبال خوبی بازی نمی‌کند که شاید نتیجه هم گرفته باشد.

کاتانچ تاکید کرد: برای بازی با هر تیمی در مرحله بعد آمادگی داریم. اصلا مهم نیست که در دور بعد با قطر روبه‌رو شویم یا سوریه. تیم خوبی دارم و جو خوبی در تیم حاکم است. امیدوارم فردا برد با ما همراه باشد.

او در پاسخ به این سوال که چه اطلاعاتی از همام طارق و بشار رسن برای این مسابقه گرفته است؟ تصریح کرد: برای این مسابقه اطلاعاتی از طارق گرفتم که توقع نداشته باشید به شما بگویم. این‌ها چیزهایی است که بین سرمربی و بازیکن می‌ماند. هر بازی هم داستان خودش را دارد.

سرمربی تیم ملی عراق یادآور شد: من فقط چهار ماه با تیم ملی عراق کار کردم. فکر می‌کنم کی‌روش نزدیک به هفت، هشت سال است که در تیم ملی ایران کار می‌کند. قطعا او شناخت خیلی بیش تری نسبت به بازیکنانش دارد تا من که فقط چهار ماه سرمربی عراق بودم. شاید بتوانم بگویم تیم ملی ایران فیزیکی‌تر است ولی ما تیم سریع‌تری هستیم و بازیکنان سریعی داریم. فکر می‌کنم همین وجه تمایز دو تیم است. به هر حال تا فردا صبر کنید تا ببینید چه اتفاقی در زمین رخ می‌دهد.

وی در واکنش به این که به نظر می‌رسد آن‌ها از ایران می‌ترسند چرا که بازیکنانش در روزهای اخیر مصاحبه کردند و گفتند ایران را می‌بریم، گفت: من از هیچ دیداری در دوران مربیگری‌ام نترسیده‌ام. ما با آرژانتین دیدار دوستانه انجام دادیم. با تیم‌های خیلی قدرتمندی بازی داشتیم. بازیکنان من فردا بدون هیچ فشاری در زمین بازی خواهند کرد. این حرف من است. فوتبال‌ خودمان را بازی کند.

کاتانچ تاکید کرد: به طور ۱۰۰ درصد دنبال پیروزی هستیم ولی عوامل زیادی نتیجه را تغییر می‌دهند. هیچ ترسی از بازی با ایران ندارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا