شورای شهر

رقم بدهی شهرداری به پیمانکاران ۱۲ هزار میلیارد تومان است

عضو شورای شهر تهران گفت: ۴ هزار نفر به عنوان پیمانکار، ۱۲ هزار میلیارد تومان از شهرداری تهران طلب دارند که ۵۰۰ نفر از آنها بدهی‌های قابل توجهی دارند و بدهی اکثر افرادی که کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان از شهرداری تهران طلب داشتند را پرداخت کرده‌ایم.

احمد میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در مورد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس گزارش حقوقی، مالی شهرداری تهران ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به پیمانکاران است.

وی افزود: بر اساس گزارش تحویل و تحولی که نجفی شهردار اسبق تهران ارائه داده است ۵۰ درصد از قراردادهای منعقد شده با ترک تشریفات مناقصه بوده و با اصل قراردادها موافق نیستیم.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌در ابتدای دوره مدیریت پنجم شهر تهران هیأتی با دستور شهردار وقت برای بررسی هولوگرام‌ها تعیین شده که هزار میلیارد هولوگرام مورد بررسی قرار گرفت که ۴۰ درصد آن ابطال شد و در قراردادهای گذشته نکات فراوانی است و ۱۲ هزار میلیارد تومان صورت وضعیت پیمانکاران از سال ۹۳ و ۹۴ تاکنون باقی مانده است.

میرلوحی افزود: با توجه به بحران مالی که در شهرداری پیش آمده برای کل بدهی‌ها از شهردار برنامه خواسته‌ایم و در حال حاضر شرایط بانکی شهرداری نیز با مشکل مواجه شده است و بانک مرکزی برای بانک شهر در خصوص کمک به شهرداری محدودیت ایجاد کرده است. بنابراین سلسله اقداماتی را شروع کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:از سوی دیگر در شهریور ماه سال گذشته سازمان تامین اجتماعی حساب‌های شهرداری را بسته و با مشکلاتی مواجه شدیم که در نهایت باید این بی‌نظمی در بدهی‌ها و طلب‌ها را سروسامان می‌دادیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: تلاش‌هایی برای پرداخت بدهی‌ها صورت گرفته ولی قطعا نمی‌توانیم ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی را در چند وقت پرداخت کنیم.

میرلوحی گفت:‌در حال حاضر طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته شده است و دیگر پروژه‌ها اولویت‌بندی شدند.

وی ادامه داد:‌در حال حاضر ۴ هزار نفر به عنوان پیمانکار، ۱۲ هزار میلیارد تومان از شهرداری تهران طلب دارند که ۵۰۰ نفر از آنها بدهی‌های قابل توجهی دارند و ما بدهی اکثر افرادی که کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان از شهرداری تهران طلب داشتند را پرداخت کرده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران افزود: سال گذشته و امسال ۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها به بانک‌ها و پیمانکاران را تسویه کرده‌ایم.

میرلوحی گفت: باید وضعیت‌مان را با بانک‌ها سامان دهیم و در این زمینه اقدامات و توافقاتی صورت گرفت.

وی افزود: در این مدت توانستیم ۵۰۰ میلیارد از بدهی‌های بیمه را پرداخت کنیم و ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری تهاتر شد.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌پیمانکاران شهرداری دسته‌بندی شدند و طلب پیمانکاران در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به صورت بدهی‌های خرد کاملا تسویه شد و امیدواریم در ادامه بتوانیم به صورت عادلانه مابقی بدهی‌ها را نیز تسویه کنیم.

میرلوحی گفت: بعضی از پیمانکاران با شهرداری تهران قراردادهای چرب و سودآوری داشتند و حال با توجه به شرایط فعلی همکاری کنند در غیر این صورت وضعیت‌ قراردادها را مجددا بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: پیمانکارانی که خارج از تشریفات قرارداد بسته‌اند انتظارمان این است که اکنون کم لطفی نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا