شورای شهر

حقانی:برای شهرداری واقعا متاسفم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی در جریان دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران و به ویژه پرسنل معاونت خدمات شهری و مترو در ایام نوروز اظهار داشت: به هر ترتیب این افراد در ایام نوروز به صورت فوق‌العاده در شهر کار کردند که جای تقدیر و تشکر از آنها دارد.

وی با اشاره به کاشت چمن و گل لاله در ایام نوروز در برخی از بوستان‌ها تصریح کرد: این کار بسیار خوب و زیبایی است، ولی قطع درختان، بد و تأسف‌برانگیزتر آن است که مجموعه شهرداری قطع درختان را تکذیب و کتمان می‌کند.

حقانی بیان داشت: در حالی قطع درختان در منطقه بلوار شهرزاد، کوچه یاراحمدی، بن‌بست افخم، پلاک ۱ انجام شده است که در روزهای گذشته مسئولان شهرداری آن را رد نموده‌اند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: در حالی قطع این درختان صورت گرفته است که بارها رهبری تأکید ویژه‌ای را بر حفظ فضای سبز داشته‌اند و قطع این درختان با سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص حفظ فضای سبز مغایرت دارد.

وی در توضیح قطع ۴۷ اصله درخت در محله دروس تصریح کرد: در این محدوده ۲ پلاک مختص دو باغ ۱۲۰۰ متری و ۵ هزار متری وجود دارد که البته شهرداری تهران اجازه جابجایی ۴ درخت در باغ ۱۲۰۰ متری را به مالک داده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از درختان در شهر تهران به دلایل مختلف قطع شده است، گفت: این کار از زمان شاه‌عباس دوم تا به امروز صورت گرفته است و این در حالی است که در گذشته شهر تهران به باغ شهر معروف بود، اما هم‌اینک به ساختمان‌شهر تبدیل شده است.

حقانی در ادامه با تأکید بر اینکه در این محدوده ۱۴۴ اصل درخت وجود داشته است، گفت: هم‌اینک تعداد این درختان کاهش پیدا کرده است، به طوری که در شهر تهران ۲۰ الی ۳۰ نفر افراد سودجو وجود دارند که اقدام به خرید باغات و درنهایت تخریب و ساخت برج در آنجا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا