شورای شهر

ارسال استعلام حناچی از وزارت اطلاعات به وزارت کشور/ دلیل سکوت وزارت کشور چیست؟

عضو شورای شهر تهران گفت: پاسخ وزارت اطلاعات درباره استعلام پیروز حناچی به عنوان شهردار منتخب تهران روز شنبه، سوم آذر به وزارت کشور ارسال شده است و مانعی برای تأیید و صدور حکم نمی‌بینم.

به گزارش شوراآنلاین، محمود میرلوحی درباره صدور حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: ما خوش‌بین به صدور حکم شهردار جدید تهران هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امروز آخرین فرصت وزارت کشور برای صدور حکم است،‌گفت: بله. امروز روز آخر است و امیدواریم این حکم هر چه زودتر صادر شود.

میرلوحی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا حکم افشانی و نجفی زودتر تأیید شد ولی حکم شهردار جدید همچنان در بلاتکلیفی است،‌گفت:‌به هر حال  افشانی در معاونت وزارت کشور مشغول بودند و مسیری که برای حناچی طی می‌شود، با مسیر افشانی فرق دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: محمدعلی نجفی را هم از قبل انتخاب کرده بودیم و به دنبال تشریفات اداری آن بودیم و در بازه زمانی کمتری حکمش صادر شد.

وی یادآور شد: بر اساس قانون وزارت کشور باید چند استعلام مختلف از جمله تأیید مدرک تحصیلی و تطبیق مقررات و قوانین را برای شهردار جدید داشته باشد و از وزارت اطلاعات نیز استعلام بگیرد تا جایی که بنده خبر دارم پاسخ وزارت اطلاعات شنبه به وزارت کشور ارسال شده است و مانع خاصی نیست امیدواریم امروز صادر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا