سیاسی

واکنش معاون قالیباف به ادعای پولشویی در شهرداری سابق: مضحک است و به وجدان تان رجوع کنید!

قدرت‌الله گودرزی معاون سابق مالی شهرداری تهران با اشاره به ادعاهای اصلاح‌طلبان درباره ردپای پولشویی در شهرداری سابق تهران اظهار داشت:‌ برای طرح چنین ادعاهایی ابتدا باید نگاهی به کارنامه ۱۲ساله مدیریت سابق شهرداری تهران و بودجه مصوب آن بیندازیم،‌ طی مدیریت ۱۲ساله آقای قالیباف در شهرداری تهران شورای شهر حدود ۱۱۲هزار میلیارد بودجه برای شهرداری تصویب کرد که حدود ۱۱۶هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش شوراآنلاین، معاون سابق مالی شهرداری تهران افزود: با این اعتبارات طی ۱۲ سال ۲۹۴ کیلومتر خط مترو، ‌۱۳۴ ایستگاه مترو، ‌۱۴۴۵ دستگاه واگن و لوکوموتیو، ۲۲ کیلومتر تونل‌های درون‌شهری، ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه، ‌۹ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی، ‌۱۹۲ کیلومتر پل‌های تقاطع‌های غیرهمسطح، ‌۵۷ ایستگاه آتش‌نشانی و ۲۳ هزار و ۴۹ هکتار فضای سبز شهر تهران افزایش یافته است.

به‌گفته وی، طی ۱۲ سال گذشته همچنین افزایش ۷.۵ مترمربع سرانه فضای سبز، ‌۲۶۳ مجموعه ورزشی، ۱۱۳ سوله مدیریت بحران، ‌۳۲۶ سرای محله، ‌۶۶۱ هکتار نوسازی بافت فرسوده، ‌۱۳۵ واحد بازار و میدان میوه و تره‌بار و نیز ۱۰۲۵ بوستان درون‌شهری در پایتخت ایجاد شده است.

گودرزی با بیان اینکه طی ۱۲ سال گذشته برای ۸ پروژه ۱۴ هزار و ۷۸۰ توافق تملک معادل ۸۰۲ هکتار انجام شده است تصریح کرد: با نگاهی گذرا به این آمار و ارقام که تنها بخشی از اقدامات مدیریت جهادی در دوره ۱۲ساله است می‌توان گفت با اجرای این خدمات نه‌تنها پولی از شهر خارج نشده بلکه نهایت بهره‌برداری از منابع انجام شده است.

معاون سابق مالی شهرداری تهران با اشاره به مطالبات ۱۹هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از دولت خاطرنشان کرد: با وجودی که دولت مطالبات شهرداری را نمی‌پرداخت اما باز هم هیچ پروژه‌ای به‌بهانه نبود منابع مالی متوقف نشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر دولت به وظایف خود در قبال شهرداری عمل می‌کرد قطعاً خدمات گسترده‌تری به شهروندان ارائه می‌شد گفت: کسانی که با اتهام‌زنی‌های واهی به‌دنبال کتمان حقیقت هستند به وجدان خود رجوع کنند، کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح می‌کنند خوب است که از اتوبان امام علی(ع)،‌ توحید،‌ صیاد،‌ تونل صدر و… عبور کنند و خودشان قضاوت کنند کدام یک از این اقدامات را می‌توانند انجام دهند.

گودرزی با بیان اینکه شهردار تهران طی مدت ۱۲ سال مدیریت جهادی از آبروی خود برای خدمت به مردم مایه گذاشت و با جسارت مسئولیت پذیرفت اظهار داشت: علاوه بر همه اقدامات صورت‌گرفته، درآمدهای شهرداری هرساله در شورا مصوب و بعد از پایان سال مالی شهرداری قبل از خرداد ماه تلفیق و تفریغ بودجه به شورا ارائه می‌شد.

معاون سابق مالی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همه سوابق مالی شهرداری در شهرداری و شورای شهر تهران موجود است افزود: توصیه می‌کنم کسانی که چنین ادعاهایی  مضحک را مطرح می‌کنند اگر زبان تشکر ندارند خلاف واقع هم نگویند،‌ این‌ها خودشان هم می‌دانند که چنین مسایلی واقعی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا