شورای شهر

نایب رئیس شورا: هیچ نسبتی با سرپرست سازمان ورزش ندارم

نایب رئیس شورای شهر تهران، گفت: در صورتی که حکم شهردار جدید تهران از سوی وزارت کشور ابلاغ نشود این موضوع در هیأت حل اختلاف مطرح و تصمیم‌گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

به گزارش شوراآنلاین، سیدابراهیم امینی در حاشیه صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره مصوبات جلسه امروز اظهار داشت: در ابتدای جلسه اصلاحیه تعیین بهای بازدید از باغ پرندگان مطرح شد که بر این اساس مدارس غیرانتفاعی از تخفیف ۷۵ درصدی بازدید از این مجموعه گردشگری حذف نشدند.

وی گفت: در ادامه یک فوریت بررسی مدیرکل امور مالی به عنوان ذیحساب اول شهرداری تهران مطرح و به تصویب رسید.

امینی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه شورای شهر تهران خزانه‌دار شورا گزارش حساب‌های درآمد هزینه ۶ ماهه را اعلام کرد و در ادامه طرح تکلیف شهرداری به ارائه جداول بهای خدمات و عوارض در بودجه سنواتی مطرح شد.

وی درباره پایان کار افشانی در شهرداری تهران نیز گفت: در این خصوص با وزیر کشور مذاکراتی صورت گرفته است و اختلاف‌نظرهایی بین بازرسی کل کشور و وزارت کشور در خصوص اجرای قانون بازنشستگی وجود دارد و هنوز این موضوع تأیید نشده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در این خصوص وزارت کشور استعلام‌های لازم را از سازمان بازرسی کل کشور انجام داده است و قرار شده در این خصوص نظر نهایی را وزارت کشور اعلام کند.

امینی درباره نامه‌ای که از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درباره پایان کار ۱۱ استاندار اعلام شده است، گفت: با توجه به اینکه نظرات مختلف سیاسی درباره استانداران مطرح می‌شود بنابراین کسانی که به عنوان سرپرست استانداری‌ها اعلام شده‌اند گزینه نهایی هستند تا عکس‌العمل‌های جناح‌های مختلف را در این خصوص بررسی کنند.

وی افزود: ما شهردار را انتخاب کرده‌ایم و در این خصوص منتظر نظر وزیر کشور هستیم به محض اینکه حکم صادر شود جلسه تودیع و معارفه برگزار خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: برداشت ما این است که تا ۱۵ آذر شهردار فعلی می‌تواند در جایگاه خود حضور داشته باشد و امیدواریم که حکم شهردار منتخب شورا نیز هر چه سریعتر از سوی وزارت کشور صادر شود.

امینی بیان داشت: سازمان بازرسی کل کشور مسئول حسن اجرای قوانین است و اعلام کرده که بازنشستگان تا ۱۵ آذر می‌توانند در سمت خود حضور داشته باشند و از زمانی که این قانون در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده است دو ماه مهلت به بازنشستگان برای ترک پست داده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر موافق انتصاب‌های آخر افشانی در شهرداری تهران هستند، گفت: مسئولان تا زمانی که مسئولیت بر عهده دارند می‌تواند از تمام اختیارات لازم استفاده کند و افشانی به دلیل احترام به شهردار آینده فقط در مواردی که افرادی بازنشسته شدند قبل از اینکه جایگاه خود را ترک کند از وظایف قانونی خود استفاده می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سرپرست جدید سازمان ورزش از اقوام شما است، گفت: هیچ نسبتی با سرپرست جدید سازمان ورزش نداریم و انتصابات بر اساس شایسته‌سالاری‌ها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر حکم شهردار جدید تهران صادر نشود شورا چه عکس‌‌العملی را نشان می‌دهد، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر حکم شهردار جدید امضا شود در غیر این صورت قانون تعیین تکلیف کرده است و اگر شورا به گزینه خود اصرار داشته باشد موضوع در هیأت حل اختلاف مطرح می‌شود و بر این اساس تصمیم‌گیری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا