شورای شهر

واکنش عضو شورا به رسانه ای شدن قرارداد فروش زمین منتسب به رئیس فدراسیون فوتبال

عضو شورای شهر تهران به رسانه ای شدن قرارداد فروش زمین منتسب به رئیس فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

ناهیدخداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در جلسه علنی امروز شورای شهر، نسبت به رسیدگی و گزارش معاملات بانک شهر و شهرداری تهران تذکر داد.

وی گفت: به نظر می‌رسد، عدم رسیدگی به تخلفات گذشته می‌تواند مسیر شفاف سازی امروز شورای شهر تهران را مخدوش کند؛ شرایط امروز شهرداری تهران با بدهی چندین هزار میلیاردی و معاملات ضربدری و صوری بانک شهر، شهرداری و کارگزاری‌های زیرمجموعه آن در خرید و فروش هولوگرام و به عبارتی پیش فروش شهر، ایجاب می‌کند تا سازمان بازرسی شهرداری کم و کیف معاملات ذیل را بررسی و به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برساند.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش بند ۷ حسابرسی بانک شهر که در وب‌سایت سازمان بورس قابل احصا است، در تاریخ ۲، اسفند ماه سال ۱۳۹۵، مطابق با صورتجلسه ۲۳.۱۰.۹۵ وامی به مبلغ ۲۱۰۰ میلیارد تومان به صورت در یافت وام جهت خرید و تهاتر عوارض ساختمانی و تراکم و ملک به شخصی حقیقی پرداخت شده و هم‌زمان همین مبلغ وام نیز از بانک آینده به شرکت‌های کارگزاری وابسته به بانک شهر پرداخت شده که در این ارتباط مبایعه نامه‌ای موجود نیست و بازگشت اقساط وام فوق نیز انجام نشده است.

این عضو شورا گفت: نمونه دیگر این اتفاق که در فضای مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد را اشاره می‌کنم؛ در تاریخ ۱۰ آبان ماه سال ۹۳، قرارداد زمینی به پلاک ثبتی ۶۹۲۳/۱۳۹۴ به مساحت ۹۲۰ متر و مبلغ ۹۵۰ هزار میلیارد ریال که بخشی تهاتر ملک و هولوگرام بابت بدهی فروشنده و بخشی نقدر پرداخت شده و در صورتی این مبلغ پرداخت شده که قیمت کارشناسی زمین فوق ۴۵ میلیارد تومان بوده است. این معامله بین فروشنده حقیقی و کارگزاری جهان وابسته به بانک شهر به ثبت رسیده.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود تا سازمان بازرسی کم و کیف معاملات فوق را استخراج کرده و اگر تخلفی صورت گرفته است، به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برسد و برای حفظ حقوق شهروندان تهرانی از طریق قانونی پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا