اجتماعی و فرهنگی

افشانی: شهردار منطقه یک بدون اما و اگر بازنشسته است

شهردار تهران از تکمیل پروژه ایجاد کمربند سبز خبر داد و در مورد ورود شرکت کره‌ای برای ساماندهی به پسماند پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شوراآنلاین، محمدعلی افشانی صبح امروز در مراسم افتتاح نیمه شمالی بزرگراه صیاد شیرازی تا ارتش با بیان اینکه مبنای عمل ما بر تکمیل پروژه‌های عمرانی با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت بندی پروژه‌هایی است که به مردم کمک می‌کند، گفت: این پروژه دو سال در خاک مانده بود و مردم این منطقه سردرگم بودند چرا که اتوبان شهید صیادشیرازی به بن بست می رسید و ترافیک به معابر و شریانات فرعی کشیده شده بود و حالا با افتتاح این پروژه ظرفیت استفاده از بزرگراه صیاد شیرازی افزایش می‌یابد و ترافیک با توزیع در سه بزرگراه امام علی، صیاد و ارتش کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه قطعا پروژه‌های عمرانی بر اساس اولویت‌بندی که انجام شده است یکی پس از دیگری افتتاح خواهد شد، ادامه داد: اجازه نخواهیم داد که منابع مردم به مانند سابق در خاک بماند.

شهردار تهران با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت وارد خزانه شده و برای تکمیل خط ۷ مترو هزینه می‌شود، گفت: با مجوز بانک مرکزی مجوز انتشار ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق نیز صادر شده است که بانک عامل باید این مهم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه پرداخت ۴۰۰۰ میلیارد تومان طلب شهرداری نیز صورت جلسه شده و وارد چرخه می‌شود، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فضای سبز پایتخت را نهایی کنیم و آن هم ایجاد کمربند سبز تهران به طول ۲۵ کیلومتر و عرض ۵۰۰ متر است که محل کاشت درختان مشخص شده و مخازن نیز در حال نصب هستند و منتظر سرد شدن هوا هستیم تا از اول آذر درختان سه تا پنج ساله را در این کمربند سبز بکاریم.

افشانی با بیان اینکه ایجاد کمربند سبز تهران باعث عدم پیشروی غاصبان منابع طبیعی می‌شود گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات تهران، موضوع پسماند است که پسماند نیز به دو بخش خانگی و نخاله ساختمانی تبدیل می‌شوند و باید بگویم در بخش نخاله‌های ساختمانی در روز ۴۰ هزار تن نخاله تولید می‌شود که اولین کارخانه تبدیل نخاله به مصالح ساختمانی به ظرفیت ۳۳۰۰ تن تا دو هفته آینده نهایی می‌شود و تا پایان سال آینده، معادل کل نخاله‌های ساختمانی شهر، مصالح تولید می شود.

وی با بیان اینکه برای پسماند خانگی نیز موضوع تفکیک زباله از مبدأ در سه منطقه شروع شد، ادامه داد: شهردار منطقه یک که بدون اما و اگر بازنشسته است،‌ در امر تفکیک زباله از مبدأ پیشتاز بوده است و در آینده با برنامه‌هایی که داریم اوضاع به گونه‌ای خواهد شد که حتی یک ریال هم برای زباله خانگی نه تنها هزینه نمی‌کنیم، بلکه درآمد هم داریم و باید بگویم یک شرکت کره‌ای تا هفته آینده برای تولید گاز از پسماند با ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه به تهران می‌آید و درآمد شهرداری نیز از این امر ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما علاقه‌مند به پاره کردن ربان نیستیم، بلکه می‌خواهیم از سرمایه مردم صیانت کنیم، گفت: این روزها در کمال بی اخلاقی و فرصت طلبی افرادی که چشم طمع به منابع مردم دارند فعال هستند و این همه هجمه برای چنگ اندازی به منابع مردم است.

وی با بیان اینکه به مسئولان شهرداری گفته‌ام که به هیچ وجه به این مسائل بها ندهید، چرا که هدفشان این است که ما را از مسیر خدمت به مردم دور کنند، خاطرنشان کرد: بهترین قاضی، مردم هستند و می‌دانند چه کسانی صادقانه کار کرده و چه کسانی برای رسیدن به منافعشان همه ارزش‌ها را نابود می‌کنند و بهتر است وقت خود را صرف خدمت به مردم و نه پاسخگویی به افترا و تهمت‌ها کنیم.

افشانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شهر تهران بابت پایتخت بودنش هزینه‌های زیادی می‌پردازد،‌ گفت: شهر تهران را به عنوان یک پایتخت یاری کنید.

 در این مراسم جمعی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران و معاونین شهردار نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا