اجتماعی و فرهنگی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو خبر داد: راه‌اندازی ۹ خط معاینه فنی سیار در تهران/پیکان رتبه اول مردودی خودروها در دریافت معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو، گفت: پیکان همچنان رتبه اول مردودی خودروها در دریافت معاینه فنی دارد.

به گزارش شوراآنلاین،سیدنواب حسینی‌منش در نشست خبری مشترک شهرداری تهران و پلیس برای آغاز فاز دوم طرح کاهش از اول آبان ۹۷، گفت: از ابتدای ‌آبان هر خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد جریمه می‌شود.

وی با بیان اینکه از اسفند ۹۶ معاینه فنی برتر در تهران اجرایی شد، گفت: تاکنون بالغ بر ۳۶۹ هزار خودرو در تهران معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند. یعنی ۳۵ درصد خودروهای مراجعه‌کننده تهران معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو گفت: نرم‌افزار نوبت‌دهی اینترنتی معاینه فنی راه‌اندازی شده است همچنین همه مراکز دو شیفته است و امکان افزایش ظرفیت به صورت سه شیفته فراهم شده است.

وی از راه‌اندازی ۹ خط معاینه فنی سیار در تهران خبر داد و گفت: ۴ خط ‌آماده به کار شده و ۵ خط در دست اقدام است.

حسینی‌منش از تجهیز مبادی ورودی شهر به دوربین‌های ثبت تخلف و عملیاتی شدن دوربین‌ها برای معاینه فنی خبر داد و گفت: اخذ کد تخلف معاینه فنی برای ۸۷۰ دوربین در سطح شهر تهران نصب شده است همچنین سایر دوربین‌ها هم به این کد مجهز خواهد شد.

به گفته حسینی‌منش، از امروز این طرح به صورت آزمایشی آ‌غاز شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو از الزام تمامی خودروهای تحت نظارت در ارتباط با شهرداری برای دریافت معاینه فنی گفت: شوخی نداریم و ابتدا از خودمان آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای طرح کاهش در سال گذشته این بوده که یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در تهران معاینه فنی دریافت کرده‌اند، گفت: خودروی پراید و پژو ۲۰۶ بیشترین مراجعه را داشتند.

به گفته حسینی‌منش، نیسان وانت، وانت مزدا، وانت پیکان رتبه اول مردودی را داشتند و خودروی پیکان رتبه اول مردودی را داشت و از هر صد پیکانی که به مراکز مراجعه کرد ۷۰ خودرو مردود شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا