شورای شهر

پیشنهاد اقبال شاکری به مجلسی ها/باید ۵۰ عضو شورا داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری درباره کاهش اعضای شورای شهر تهران از ۳۱ به ۲۱ نفر در شورای پنجم اظهارداشت: این موضوع در شورای شهر تهران به صورت اجماع همگانی مورد بررسی قرار گرفته و نباید تفرق آراء در این خصوص وجود داشته باشد.

وی افزود: اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را دقیق درباره کاهش اعضای شورای شهر در شورای پنجم اعلام کنند تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه اکثریت نمایندگان شورای شهر با کاهش اعضاء مخالف هستند، گفت: این مصوبه مجلس ۲ بار تغییر کرده است که در ابتدا تعداد نمایندگان از ۱۵ به ۳۱ نفر و هم‌اکنون نیز از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر کاهش پیدا کرده است.

شاکری بیان داشت: جایگاه شورای شهر تهران در این مصوبه مجلس دیده نشده است. ما برای اداره محلات شهر تهران ۱۳ نفر را تعیین می‌کنیم که ۷ نفر با رأی مردم در شورایاری‌ها و ۶ نفر دیگر نیز به عنوان هیأت امنای محلات فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چطور برای شهر تهران با ۳۵۴ محله، ۲۲ منطقه و سازمان‌های واسطه و تابعه باید ۲۱ نفر را به عنوان نمایندگان شورا در نظر بگیریم؛ این موضوع قابل توجیه نیست.

شاکری با اشاره به اینکه انجمن شهر قبل از انقلاب ۷۰ نفر عضو داشته است، گفت: حوزه‌های تخصصی شهر تهران آنقدر گسترده و کار دارد که هر عضوی اگر تمام وقت را در شورا باشد در حال حاضر قادر نیست مسائل را پیگیری کند.

وی افزود: ارائه لایحه و طرح‌های تخصصی نیز در شورای چهارم افزایش یافته است بنابراین باید بررسی‌های کارشناسی نیز در این حوزه بالطبع افزایش یابد.

وی گفت: شهرداری تهران با حجم مالی زیاد، ۶۰ هزار پرسنل، ۷ معاونت و دیگر سازمان‌های تابعه و همینطور با داشتن لایه‌های گوناگون عملیاتی، نیاز است تعداد اعضای شورا افزایش یابد نه کاهش. که تاکنون نمایندگان مجلس پاسخ توجیه‌کننده‌ای درباره کاهش اعضا به نمایندگان شورای شهر نداده‌اند.

وی گفت: اعضای شورای شهر با نمایندگان مجلس نهم چندین جلسه مشترک در این خصوص داشته‌اند و نباید شورای شهر را ناکارآمد به حساب بیاوریم. در حال حاضر ۰.۲ درصد بودجه ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران صرف نظارت می‌شود.

شاکری بیان داشت: جمعیت شناور تهران ۱۲ میلیون نفر است، در حال حاضر ۳۱ نماینده از تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند حال چطور نمایندگان شورای شهر باید کاهش پیدا کنند؟

شاکری افزود: به نظر بنده تعداد اعضای شورای شهر تهران باید به ۵۰ نفر برسد و اگر بخواهیم حرف تخصصی مردم را پیگیری کنیم نیازمند حضور بیشتر اعضا هستیم.

وی تأکید کرد: تاکنون دلیل خاصی برای کاهش اعضای نمایندگان شورای پنجم شهر تهران ارائه نشده است و اختلافات شخصی علت مصوبه مجلس درباره کاهش اعضاء بوده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: امید است در آینده با اعضای مجلس دهم درباره افزایش اعضای شورای شهر مذاکراتی مثبت داشته باشیم و شورای نگهبان نیز موافق است که تعداد اعضای شورای شهر به ۳۱ نفر بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا