اعضای شورای شهر تهران

واکنش عضو شورا به اعلام نظر رئیس دیوان محاسبات کشور مبنی بر بازنشستگی افشانی: تابع قانون هستیم

عضو شورای شهر تهران گفت: انتخاب مجدد شهردار برای شهر خسارت‌بار است اگر مجلس و مراکز قانون‌گذار تهران را استثناء می‌کردند کمک به ثبات مدیریت شهر تهران می‌شد.

به گزارش شوراآنلاین، حسن خلیل‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به نظر رئیس دیوان محاسبات کشور مبنی بر اینکه محمدعلی افشانی بازنشسته محسوب می‌شود و باید از شهرداری تهران برود اقداماتی برای فرد جایگزین انجام شده است یا خیر، گفت: ما نظرمان این است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اگر درست تفسیر کنند شامل شهرداری تهران نمی‌شود چرا که شهردار تهران هم‌تراز وزیر بوده است و این قانون نباید شامل آن شود.

وی ادامه داد: در هر صورت ما تابع قانون هستیم و هر چه بگوید عمل می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا انتخاب‌های چند باره برای شهر تهران مضر نیست، گفت: با توجه به فرایند طولانی و پیچیده انتخاب شهردار در کلانشهر تهران لذا انتخاب مجدد شهردار برای شهر خسارت‌بار است اگر مجلس و مراکز قانون‌گذار تهران را استثناء می‌کردند کمک به ثبات مدیریت شهر تهران می‌شد.

خلیل‌آبادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا گزینه جایگزین محمدعلی افشانی مشخص شده است، گفت: فعلاً در این خصوص تصمیم خاصی نداریم و در جلسات هم‌اندیشی این موضوع مطرح شد و نظر اعضا این بود که تلاش کنیم شهردار بماند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا تغییر متعدد شهردار در یک سال گذشته موجب تأخیر در پروژه‌های شهری و عقب‌ماندگی شهر نمی‌شود، گفت: چون نظارت و مدیریت کلان با شورا است این موارد قابل رفع است. سیاست‌ها و برنامه کلان را شورا تصویب می‌کند و ما مراقب هستیم در روند شهری این موضوعات خیلی تأثیرگذار نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا