سیاسی

قانون منع بکارگیری بازنشستگان استثناء ندارد و شامل حال افشانی هم می شود

به گزارش شوراآنلاین،نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگز نمی توان برای قانون منع بکارگیری بازنشستگان استثناء قائل شد، گفت: این قانون علاوه بر مناصب دولتی، مشمول تمام شهرداران کشور از جمله شهردار تهران نیز می شود.

مسعود رضایی با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی که در ماده ۷۱ خدمات کشوری آمده است، افزود: اینکه در بعضی موارد گفته می شود این قانون شامل شهردار تهران نمی شود صحت ندارد.

رضایی تاکید کرد: این قانون تمام شهرداران را در بر می گیرد و شهردار تهران نیز از این قاعده مستنثنی نیست.

وی با تاکید بر رعایت قانون از سوی همه مشمولان منع بکارگیری بازنشستگان ادامه داد: اجرای این قانون بدون اعمال هیچگونه استثنائی از خواسته های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و بطور قطع ما نیز از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

این نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پیش تر به خبرنگار ایرنا گفته بود: ارتش و نیروهای نظامی زیر نظر فرمانده کل قوا هستند و شامل قانون خدمات کشوری نمی شوند، هرچند که در بکارگیری بازنشستگان در پست های نظامی نیز محدودیت هایی ایجاد شد که تنها در موارد اضطرار و نیاز به تخصصی خاص در حوزه نظامی از بازنشستگان استفاده شود.

وی ادامه داد: این قانون شامل استانداران، کارکنان موسسات غیر دولتی نظیر شهرداران نیز هست و براساس آن اگر به سن بازنشستگی رسیده باشند ظرف مدت حداکثر دو ماه باید پست خود را ترک کنند.

رضایی اضافه کرد: عدم بکارگیری بازنشستگان طرحی است که در کمیسیون اجتماعی مجلس دنبال شده و با مصوب شدن آن اکنون تغییر تحولی به لحاظ کیفی در کشور ایجاد خواهد شد.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان در جلسه علنی سه شنبه ششم شهریورماه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۱ شهریورماه جاری به تائید شورای نگهبان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا