شورای شهر

ذیحسابان بازوی نظارتی شورای شهر برای جلوگیری از تخلف هستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر در نشست با ذیحسابان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه ذیحسابان را همکار شورا می داند و از تصمیمات شما برای جلوگیری از تخلف در شهرداری تهران پشتیبانی می کند.

 

وی با اشاره به اینکه نظارت در حین اجرا به اندازه نظارت قبل و بعد از اجرا اهمیت دارد؛ بیان داشت: اگر نظارت حین اجرا توسط شما ذیحسابان با سخت گیری و دقت تمام انجام شود در حسابرسی یا نظارت بعد از اجرا مشکلات کمتری به وجود خواهد آمد.

 

دبیر با اشاره به اینکه در سنوات قبل اسناد فاقد اعتبار؛ مازاد بر اعتبار و غیر مرتبط با دستور دوم امضا می شد؛ بیان داشت: امسال اتفاق خوبی که در مجموعه شهرداری افتاده است از ابتدای سال هیچ پروژه فاقد اعتباری امضا نشده است. 

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدهای نظارتی انجام شده از مناطق ۲۲ گانه طی هفته های اخیر یادآور شد:‌ پروژه های مازاد بر اعتبار در مناطق نسبت به سنوات گذشته بسیار کاهش داشته و  موارد غیرمرتبط هم به ندرت اتفاق افتاده است. اما بررسی کارشناسان کمیسیون نشان می دهد هنوز برخی از هزینه های پیش بینی نشده در بودجه وجود دارد که باید اصلاح شود. 

 

دبیر با بیان اینکه اشکالات باقی مانده تا حد زیادی در بودجه سال ۹۵ اصلاح خواهد شد؛ اظهار داشت: تمام تلاش کمیسیون برنامه و بودجه طی دو سال اخیر این بوده که بودجه واقعی شود و در سال ۹۵ بازهم به بودجه واقعی نزدیک تر خواهیم شد. 

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه از ذیحسابان خواست پیشنهادات خود را برای اصلاح روند فعلی ارائه کنند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا