شورای شهر

بهره برداری از سامانه هوشمند نظارت شورا تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  پرویز سروری با تاکید بر اینکه در این سامانه تمامی مصوبات و قوانین سال های گذشته از انجمن های شهری پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا سه دوره گذشته شورا ثبت شده است، تصریح کرد: سامانه هوشمند نظارتی شورای شهر تهران منجر به تحول بزرگی در مسیر قانون گذاری شوراها و شهرداری های سراسر کشور می شود.

وی یکی از آسیب ها و معضلات شوراهای شهر را طرح موضوع و بررسی مجدد مصوباتی دانست که در سال های گذشته به تصویب رسیده است و افزود: وقتی نماینده ای قصد بررسی طرح یا لایحه ای دارد، در بیشتر مواقع با ضعف پیشینه طرح پیشنهادی و کمبود اطلاعات از عملکرد شوراهای سال های گذشته مواجه می شود. از همین رو از ابتدای آغاز به کار شورای چهارم تهیه این سامانه در دستور کار کمیسیون نظارت شورا قرار گرفت.

سروری با بیان اینکه سامانه نظارتی شورا نرم افزاری هوشمند است که به اعضای شورای شهر این امکان را می دهد که به صورت آنلاین هم از آخرین وضعیت لوایح و هم از پیشینه مصوبات شوراها باخبر شوند، خاطرنشان کرد: در روند تهیه این سامانه، پیشنیه و اطلاعات همه موضوعاتی که از ابتدای شکل گیری شورای شهرها به ویژه پایتخت تاکنون ثبت شده اند، جمع آوری شده است.

وی امکان تنقیح تمامی مصوبات انجمن های شهر و سایر شوراهای شهرهای کشور را یکی دیگر از امکانات این سامانه نظارتی برشمرد و افزود: با آغاز به کار این سامانه، تنقیح بزرگی از زمان پیدایش مصوبات در سال های گذشته تاکنون صورت می گیرد به طوری که معتبر یا غیرمعتبر بودن مصوبات با این سامانه قابل رصد است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نظارت سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای کنونی شهری همچون تهران نیست، متذکر شد: با توجه به سرعت پیشرفت دنیای ارتباطات، زمان آن فرا رسیده که نظارت ها نیز به صورت سیستمی، پویا و دینامیک انجام شوند تا خلاء های احتمالی در روند نظارت ها منجر به شناسایی نقاط قوت و ضعف شود. از همین رو مصوبات کل شوراهای کشور از زمان پیدایش تاکنون در این سامانه هوشمند نظارتی ثبت می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا