ورزشی

AFC: در انتخابات فیفا از پلاتینی حمایت می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین هر چند قرار است که شاهزاده بن حسین اردنی خود را نامزد شرکت در انتخابات ریاست فدارسیون بین المللی فوتبال فیفا کند با این حال کنفدارسیون فوتبال آسیا و بیشتر کشورهای عربی اصرار دارند که به میشل پلاتینی فرانسوی در این انتخابات رای دهند.

 

شیخ سلمان رئیس کنفدارسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که در انتخابات آینده فیفا از پلاتینی حمایت خواهد کرد. او گفت: فیفا در شرایط خاصی قرار گرفته است. بعد از مشکلاتی که اخیرا به وجود آمد باید دست به تغییر زد. الان ریاست فیفا به فردی مورد اعتماد و باتجربه نیاز دارد که بتوان باردیگر اعتماد را به فیفا برگرداند و براین باورم که پلاتینی به خوبی از عهده این کار برمی آید.

 

او ادامه داد: پلاتینی هم تجربه لازم را دارد و هم فردی مورد اعتماد است. او این توانایی را دارد که باردیگر اعتماد را به فیفا برگرداند و وحدت و یکپارچگی را در این نهاد ورزشی برقرار سازد. بیشتر کشورها در انتخابات آینده از پلاتینی حمایت می‌کنند و ما هم در کنفدارسیون فوتبال آسیا می خواهیم حمایت خود را از این نامزد اعلام کنیم. او فرد باتجربه‌ای است و سال هاست که در فیفا کار می‌کند و الان هم رئیس اتحادیه فوتبال اروپا است. پلاتینی با همه رابطه خوبی دارد و این یکی از فاکتورهای اساسی انتخابش است.

 

بن حسین اردنی در دوره قبل تنها رقیب جدی بلاتر بود که در نهایت برابر این پیرمرد سوئیسی رقابت را واگذار کرد‌. پلاتینی در دور قبل خود را نامزد نکرد، چرا که به خوبی می دانست با وجود بلاتر شانسی برای پیروز شدن ندارد اما الان که بلاتر کنار رفته است رئیس اتحادیه فوتبال اروپا وقت را غنیمت شمرده و از حمایت بیشتر کشورهای اروپایی برخوردار است و شانس نخست پیروزی در انتخابات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا