مدیریت شهری

دفاعیه رئیس اداره اوقاف شهرری از بازسازی امام زاده عبدالله: شهرداری تهران بودجه‌ نمی‌دهد مانع هم ایجاد نکند!

به گزارش شورا‌آنلاین، حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی درباره دیدار چند تن از اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش از عملیات عمرانی امامزاده عبدالله (ع) گفت: در این بازدید که روز جمعه صورت گرفت حسن خلیل آبادی و حجت نظری از اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش، سیداحمد صفوی شهردار منطقه ۲۰تهران، امیر مصیب رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری، حجت الاسلام مجتبی تختی پور مدیر آستان امامزاده عبدالله شهرری، سید ناصر موسوی معاون عمرانی و فنی فرمانداری شهرستان ری و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند. 
 

وی افزود: در راستای فعالیت‌های عمرانی که در آستان‌های مقدس انجام می‌دهیم، اقدام به بهسازی و نوسازی سنگفرش‌های حیاط آستان امامزاده عبدالله کرده‌ایم تا این محوطه به یک مجموعه فرهنگی و جذاب تبدیل شود.
 

وی با بیان اینکه در طی ۴ سال گذشته این فعالیت‌ها توسعه زیادی پیدا کرده است، تصریح کرد: ۳ هزار متر شبستان در آستان شیخ صدوق، هزار و ۲۰۰ متر شبستان در امامزاده عبدالله و 800 متر شبستان در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری احداث و بهسازی کرده‌ایم.
 

اوتارخانی در پاسخ به اظهارنظرهایی که درخصوص بهسازی محوطه امامزاده عبدالله صورت می‌گیرد، گفت: این محوطه سال ۷۵ توسط اداره اوقاف سنگفرش شده بود و اکنون با هزینه اوقاف به مبلغ یک میلیارد تومان که از محل درآمدهای این امامزاده تامین شده است، اقدام به بازسازی کرده‌ایم و طبق هماهنگی‌هایی که با شهرداری داریم، قرار بود شهرداری نیز برای این کار کمک مالی داشته باشد که انجام نشد.
 

وی ادامه داد: برای زیباسازی محوطه و ایجاد فضایی جذاب سنگفرش محوطه را تغییر می‌دهیم و لذا تغییر دادن موزاییک نیاز به مجوز میراث فرهنگی ندارد. کسانی که دراین خصوص اطلاعات کافی ندارند بهتر است اظهارنظر نکنند.
 

اوتارخانی با بیان اینکه این کار تا ۲ ماه دیگر تمام شده و فضایی زیبا برای مردم ایجاد می‌شود، گفت: با کمترین هزینه، خدمتی بدون منت اتفاق افتاده اما دوستان به جای تشکر اظهار نظر کردند و خدمات بسیار خوب اوقاف را زیر سوال بردند.
 

وی افزود: دوستان از نزدیک ملاحظه کنند که هیچگونه بحث میراثی وجود نداشته و فقط در حال بهسازی کف حیاط هستیم. 
 

اوتارخانی با بیان اینکه وقتی در نظام خدمتی انجام می‌شود باید بیان شود تا مردم امیدوار شوند، گفت: اگر بودجه‌ای نمی‌دهند و کمکی نمی‌کنند، مانع ایجاد نکنند و مردم را ناامید نکنند. اگر در کنار کاستی‌هایی که وجود دارد و کوتاهی‌هایی که از جانب عده‌ای صورت می‌گیرد، خدمات را نیز کاستی جلوه بدهیم مردم ناامید می‌شوند.
 

وی تصریح کرد: فقط ساختمان امامزاده ثبت میراثی است همه ۱۴ هکتار آرامستان میراثی نیست و سندی برای این موضوع وجود ندارد. ما در این آستان شبستان ساختیم کسی اظهار نظر نکرد. در کنار امامزاده چندین طبقه منزل مسکونی ساخته شده که برخلاف مباحث میراثی است چرا آنجا اقدام نکردید وقتی موزاییک عوض می‌کنیم میراث ورود پیدا کرده است.
 

اوتارخانی با اشاره به احداث کانالی در محوطه بیان کرد: این کانال به عمق یک و نیم متر برای بحث کابل برق و لوله آب و گاز ایجاد کرده‌ایم که مورد اعتراض واقع شد در حالی که برای کندن قبرهای ۲ متری نیز مجوز گرفته نمی‌شود و کسی اعتراض نمی‌کند.
 

وی در پایان اظهار کرد: ما تابع قانون هستیم و هر حکمی که دستگاه قضایی صادر کند طبق همان عمل خواهیم کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا