شورای شهر

الویری: محسن هاشمی پیمان‌نامه‌ عدم ترک اعضاء از شورای شهر تهران را خودش امضا نکرده است/ رای من افشانی نبود

به گزارش شورا‌آنلاین، مرتضی الویری اظهار داشت: کشور با چالش‌های مختلفی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواجه است و یک چالش خارجی نیز داریم آن هم روی کار آمدن رئیس‌جمهور پوپولیستی آمریکا است که معاهده‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته است و با نفوذ اقتصادی که این کشور دارد می‌تواند زورگویی کند و کشورهای خاصی را با خود دنبال کند.

وی افزود: بنابر این با توجه به چالش‌هایی که مواجه هستیم می‌طلبد نفاق و همدلی سراسری در کشور شکل بگیرد.

الویری خاطرنشان کرد: برای مقابله با چالش‌ها و شکل دادن وحدت ملی مطبوعات نقش اساسی را بازی می‌کنند و اگر بخواهیم در این نبرد و درگیری و گذر از این گردنه به خوبی عبور کنیم باید شرایط و مقدمات لازم را مهیا کنیم و این اتفاق ملی با کمک گرفتن از مطبوعات و رسانه‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای عالی‌ استان‌ها گفت:‌در حوزه شورای عالی استان‌ها یک بدنه ۱۲۰ هزار نفره در سراسر کشور تشکیل شده است و از شورای روستا تا شورای شهر و نهایتاً شورای استان‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بدنه شورایی برای عبور از این بحران اعلام آمادگی می‌کند،‌گفت: خبرنگاران نیز در این مسیر نقش کلیدی را دارند. ما در عین اینکه مشکلات فراوانی داریم پتانسیل بالایی نیز در اختیار داریم تا بتوانیم از مشکلات به خوبی عبور کنیم.

الویری بیان داشت: ما سرمایه‌های فراوان و گسترده‌ای در حوزه گردشگری، اقلیمی و نیروی انسانی داریم و اگر به درستی مدیریت کنیم و همدلی داشته باشیم تحریم‌های آمریکا به ما ضرر نخواهد زد و می‌توانیم جلوی نارسایی‌ها و ناتوانایی‌ها را بگیریم.

رئیس شورای عالی‌ استان‌ها در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این همدلی در شورای شهر تهران نیز وجود دارد،‌گفت: همدلی نافی تنوع نظرات نیست و باید در نهایت همپمان شویم که کار را جلو ببریم.

وی بیان داشت: در هنگام انتخابات شورای شهر تهران همپیمان شده بودیم که بعد از انتخابات شورای شهر را ترک نکنیم و در این خصوص نیز تمامی اعضای شورای شهر تهران به غیر از آقای هاشمی پیمان حضور در شورای شهر را امضاء کردند و از طرف آقای هاشمی آقای مرعشی این پیمان را امضاء کرده بود.

الویری بیان داشت: هنگامی که شورا کار خود را آغاز کرد در آن مقطع با اتفاق نظر به آقای نجفی برای شهرداری تهران رسیدند و در مرحله بعدی نیز به آقای افشانی رأی دادند، البته بنده یکی از افرادی بودم که به افشانی رأی ندادم ولی روال انتخاب شهردار دموکراتیک بود.

رئیس شورای عالی‌ استان‌ها افزود: با آنکه به افشانی رأی ندادم ولی با تمام توان از وی حمایت خواهم کرد.

وی به دلیل امضای پیمان‌نامه برای حضور در شورای شهر اشاره کرد و گفت: به دلیل تجربه تلخی که در شورای اول اتفاق افتاد و چند تن از اعضای شورا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و انتخابشدند و آقای حجاریان نیز ترور شده بود بنابر این شورای شهر اول وارد موضوعات حاشیه‌ای شده بود  بنابر این قرار شد که این پیمان امضاء شود و حتی خانم خداکرمی که پیشنهاد معاونت وزارت بهداشت نیز به وی داده شده بود قبول نکرد.

الویری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا کنون چند طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اید گفت:‌حدود ۵ یا ۶ طرح به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که در حال پیگیری آن هستیم.

رئیس شورای عالی‌ استان‌ها در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه سرانجام ساختمانی که شهرداری تهران در اختیار شورایاری استان‌ها قرار داده است گفت:‌ساختمانی به وسعت ۲ هزار مترمربع در خیابان بخارست از سوی شهرداری تهران و با موافقت اعضای شورای شهر در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گرفته است  تا شورای عالی بتواند کمیسیون‌های هشت‌گانه خود را در این ساختمان مستقر کند و امیدواریم که به زودی در ساختمان جدید مستقر شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا