مدیریت شهری

هزاران بادبادک رنگی بر فراز برج میلاد؛ ایران قهرمان پرواز بادبادکها شد

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، برج میلاد تهران امروز چهارشنبه۱۷ مردادماه میزبان شهروندانی بود که از مناطق ۲۲گانه پایتخت برای شرکت در جشنواره بزرگ بادبادک‌ها حاضر شده بودند. 

فضایی شاد برای تفریح خانوادگی
آنچه در این میان بیش از همه خودنمایی می‌کرد حضور کودکانی بود که به همراه خانواده‌هایشان با بادبادک‌های رنگی اهدایی سازمان ورزش سرگرم شده و روز پرنشاطی را در کنار هم آغاز کرده بودند.

آموزش ساخت بادبادک 
غرفه آموزش ساخت بادبادک در کنار هیجان خانواده ها برای بلندتر کردن پرواز بادبادک ها بسیار پر طرفدار بود. کودکان و نوجوانان در کنار مادر و پدر ، پدربزرگ و مادربزرگ خود بادبادک ساختند و سپس دست سازه های خود را بر فراز برج میلاد به پرواز در آوردند.

تجلیل از شرکت کنندگان
در پایان جشنواره بادبادکها به قید قرعه  به پنج نفر دوچرخه و به ۱۰ نفر پک ورزشی اهدا شد. همچنین از سه نفر برتر که بلندترین پرواز بادبادک را داشتند و نیز دو تن از کسانی که بهترین بادبادک را ساختند، با اعطای جوایزی تجلیل شد.
بادبادک یکی از شهروندان که به سه رنگ پرچم ایران مزین بود، مقام اول پرواز بادبادک ها را به دست آورد.

شادی جامعه با اجرای برنامه‌های تفریحی ـ ورزشی
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با حضور در جشنواره پرواز بادبادک‌ها از دیدگاه‌های این سازمان در مقوله تفریحات ورزشی سخن گفت و افزود: نگاه ما به تفریحات، تنها پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه روحیه شاد و نگاه‌های پرمعنای شهروندان گویای این نکته است که پرداختن به تفریحات ورزشی به عنوان راهکاری مناسب برای ایجاد نشاط در جامعه، یک نیاز سنجی دقیق بوده و کاملا ضروری است.

تابستان شادستان؛ فضایی برای تفریح خانوادگی
حسنی با بیان اینکه تفریح سالم نیاز جامعه ای پویا و کارآمد است، اظهار کرد: گسترش ورزش بدون شک، خود، نیازمند استفاده از ابزارهای مناسب است ؛  ما در سازمان ورزش شهرداری در ایام تابستان ویژه برنامه "تابستان شادستان" را به صورت هفتگی هر جمعه در یکی از بوستانهای سطح پایتخت اجرا کرده ایم تا ضمن غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، کاری کنیم که مردم ساعاتی را در فضایی مناسب به صورت رایگان به تفریح بپردازند.

توسعه ورزش همگانی رسالت سازمان ورزش شهرداری
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: استقبال چشمگیر تهرانی‌ها از برنامه تابستان شادستان موجب شده است تا ما  به عنوان متولی ورزش همگانی در شهرداری، برنامه ریزی برای ارایه خدمات بهتر را وظیفه خود بدانیم.
ما وظیفه داریم با تقویت روحیه اعتماد به نفس در شهروندان و ایجاد نشاط و شادابی در مردم این رسالت بزرگ سازمان ورزش یعنی توسعه ورزش همگانی را به انجام رسانیم. حال این امر، گاهی با برگزاری مسابقات میسر است و گاهی با پرواز بادبادکی بر پهنه آسمان.

تعامل، همکاری، همدلی 
کاظم دستگردی رییس اداره تفریحات سازمان ورزش شهرداری تهران تعامل، همکاری و همدلی دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره را یکی از بارزترین نقاط قوت برنامه مذکور خواند و گفت: همکاری خوب مناطق برای تحقق اهداف تعیین شده از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران یکی از بزرگترین نقاط قوت جشنواره پرواز بادبادک‌ها است.
وی با بیان اینکه در طول سال برنامه های متنوعی برای شهروندان پیش بینی شده است، افزود: رویکردما در سال جاری برگزاری برنامه های خانواده محور است تا نشاط بین اعضای خانواده و به تبع آن در جامعه ایجاد شود. 

 برای شادی مردم تلاش می کنیم
مدیر عامل برج میلاد در این جشنواره گفت: ما سعی کرده ایم تا با  اجرای فعالیت‌هایی که نشاط را برای شهروندان به ارمغان می آورد، اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان از برج میلاد فراهم کنیم.

درویش‌پور فرهنگ غنی ایرانیان را فرهنگی شاد و به دور از غم دانست و افزود: امروز با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران جشنواره بزرگ پرواز بادبادک ها با حضور هزاران نفری شهروندان برگزار کردیم که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

جشنواره بزرگ پرواز بادبادک‌ها روز ۱۷مردادماه با حضور حسنی، رییس، دستگردی، رییس اداره تفریحات، ابوالقاسم پور معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری، درویش پور، مدیرعامل برج میلاد، مزارعی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ و مدیران تربیت‌بدنی آقایان و بانوان این منطقه و هزاران شهروند ساکن پایتخت برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا