شورای شهر

جزئیات لیست ۹۱ نفره بازنشستگان شهرداری تهران/ نام افشانی در لیست بازنشستگان نوشته شده است؟

به گزارش شورا‌آنلاین، علی اعطا در نشست خبری در خصوص حذف ۲۴ نفر از سهمیه خبرنگاران، اظهار داشت: از نظر ما لیست طرح ترافیک خبرنگاران محرمانه نیست و در این خصوص هیچ موضوع محرمانه‌ای نباید وجود داشته باشد. 

وی افزود: اگر مواردی خلاف قاعده و قانون عمل شده است باید اصلاح شود و در طرح ترافیک جدید این اقدام وجود دارد که اصلاحات لازم در هر بازه زمانی انجام شود.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره بازنشستگان شهرداری تهران نیز بیان داشت: لیست ۹۱ نفره در خصوص مدیران بازنشسته شهرداری تهران ارائه شده است که در این خصوص نیز مورد محرمانه‌ای نخواهیم داشت ولی لیست اولیه غیررسمی است و باید این لیست مورد صحت‌سنجی قرار بگیرد و پس از آن نسبت به این لیست اقدام شود.

اعطا گفت: بر اساس این لیست به نظر می‌رسد ۴۴ نفر بر اساس مصوبه جدید مجلس مبنی بر عدم به کارگیری بازنشستگان اگر بدون تغییر به تأیید شورای نگهبان برسد باید از شهرداری تهران خارج شود. 

وی گفت: لیست بازنشستگان شهرداری تهران که شامل تعدادی از معاونین، مدیران شرکت‌ها، شهرداران مناطق و … است باید صحت‌سنجی شود و پس از آن اقدامات لازم صورت بگیرد. 

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در خصوص شهردار تهران نیز آیا جزو بازنشستگان قرار می‌گیرد باید بحث و گفت‌وگو صورت بگیرد. 

اعطا تأکید کرد: مدیریت شهری ثبات پیدا کرده است و نباید اجازه دهیم که متزلزل شود.

وی افزود: شهر تهران باید با یک ثبات مدیریتی اداره شود و اگر هم مشکلی وجود دارد باید راه‌حل آن را پیدا کنیم. 

علی اعطا در مورد بازنشستگی شهردار تهران گفت: نام افشانی در لیست اولیه بازنشستگان شهرداری نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: افشانی در بررسی‌های به عمل آمده مشمول مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شود و موارد اشاره شده در این مصوبه در بند «الف»، «ج» و «ب» مستثنی است که شهردار تهران هم‌تراز وزرا و در بند «ج» قرار دارد. 

اعطا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در مصوبه جدید مجلس هم‌ترازی نیامده است، گفت: در این مصوبه کلمه هم‌ترازی حذف شده است ولی آنچه پیش از این به عنوان هم‌ترازی بوده است ملغی نشده البته این برداشتی که از این مصوبه می‌‌شود و اگر ابهاماتی وجود داشته باشد تصور این است که باید منتظر بمانیم مصوبه به تأیید شورای نگهبان برسد و می‌تواند از مجلس نیز استفساریه گرفت تا موضوع روشن شود البته آقای افشانی جزو استثنائات مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان محسوب نمی‌شود. بنابراین شهردار تهران مشمول استثنائات نمی‌شود و از طریق استفساریه بازنشستگی شهرداری تهران را دنبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا