اجتماعی و فرهنگی

آخرین وضعیت تغییر وضعیت نیروهای پیمانی و تامین مسکن کارکنان شهرداری تهران

به گزارش شورا‌آنلاین،معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در سومین دور نظارت ستادی با همراهی سید محمود میرلوحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در منطقه ۱۱ تهران حضور یافت و برنامه عملیاتی تدوین شده با برش ویژه منطقه ای را جهت بهره برداری به شهردار و کارکنان آن اهداء نمود و ضمن دیدار نزدیک با تعدادی از پرسنل به بررسی مسائل، مشکلات و ارائه راهکار لازم پرداخت.

 سید محمود میرلوحی ضمن تشکر از معاون منابع انسانی شهرداری تهران برای بکارگیری نیروهای نخبه و فارغ التحصیل دانشگاه های برتر که موجب پیوند دانشگاه و مدیریت شهری شده است، اظهار امیدواری نمود این مسیر به مدلی در سایر سازمان ها و دستگاه های کشور نیز تبدیل شود و ظرفیت و فضای مناسب برای استفاده از خبرگان فراهم آید.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به عمر ۱۱۰ ساله شهرداری تهران گفت: در بررسی سیر تکمیلی مأموریت های سازمان از زمان بلدیه که معطوف به وظایف ابتدایی بود تا دوره دولت دکتر مصدق که با راه اندازی انجمن شهر و دستورالعمل جامعی بی بدیل از مأموریت های مدیریت شهری را به تصویر کشید و در سیر تاریخی خود پس از انقلاب و در دوره دولت اصلاحات و راه اندازی شورای اسلامی شهر و نیز اضافه شدن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به جامعیت رسید.

 میرلوحی افزود: متأسفانه معضلات متداوم اقتصادی کشور، مانع دستیابی به بسیاری از منویات شهرداری و شورای شهر شده است و اقتصاد مبتنی بر نفت باعث بسیاری از کاستی ها در کشور شده است. لذا از آنجا که بخش عظیمی از تولید ثروت در کشور بر عهده شهرداری هاست بویژه در کلانشهرهایی همچون تهران، با وجود سرمایه های کلان لازم است اقداماتی پیش رونده از جمله در جهت ایجاد فضای گردشگری و تفریحی بویژه در مناطق فرسوده انجام شود. 

وی همچنین با قدردانی از طرح مباحث و موضوعات علمی و حرفه ای منابع انسانی که برای اولین بار در شهرداری تهران توسط تیم آقای دکتر شیخ و همکاران ایشان در حال گسترش است بیان داشت: شفافیت در عملکردها را یکی از مهمترین نیازهای سازمان شهرداری و خواست شهروندان تهرانی است که در این دوره با حضور گسترده خود در پای صندوق های رأی برای انتخاب مدیران شهری همت گماردند. لذا برای حصول این نتیجه وظیفه خود می دانیم که با تدابیر لازم، سازمانی چابک، هوشمند، سالم، توانمند و با انگیزه را ایجاد نماییم.
 
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نیز هوشمندی و شفافیت را دو نکته کلیدی مورد نیاز برای مدیریت شهری صحیح و موفق دانست و بیان داشت: چابک سازی سازمانی و ارزیابی عملکرد کارکنان بر مبنای شاخص های علمی احصاء شده در دستورالعمل ارزیابی عملکرد، مشی حرفه ای منابع انسانی است که همه کارکنان باید به اهمیت و لزوم توجه به آن واقف شوند.

 ابراهیم شیخ با اشاره به آخرین و بروزترین بررسی و تحقیقات انجام شده از تعداد نیروهای انسانی و مأموریت های مدیریت شهری کلان شهرهایی مانند نیویورک، گفت: علیرغم تلاش های انجام شده در معاونت منابع انسانی طی ده ماه گذشته همچنان معتقدیم با استاندارهای جهانی فاصله داریم و برای دستیابی به آن ها نیازمند همراهی کارکنان هستیم. 

 وی تصریح کرد: برای رفع دغدغه های کارکنان در حوزه های مختلف مانند تغییر وضعیت نیروهای هادیان پیمانکاری ( نوع ۲)، جلسات متراکمی را جهت بررسی مکانیزم ها و ابعاد مختلف موضوع تشکیل داده ایم و مترصد آن هستیم که در سریع ترین زمان ممکن نتیجه ای درخور توجه به کارکنان اعلام نماییم. همچنین در خصوص مسکن کارکنان با توجه به مسئولیت کلان اجتماعی سپرده شده به شهرداری تهران در سال گذشته در خصوص  کلیه شهروندان، دچار محدودیت های شده ایم اما همچنان پیگیر هستیم که زمینه های لازم  برای احقاق حقوق کارکنان حداکثر تسهیلات لازم را فراهم آوریم و با قدرت بتوانیم موضوع را به نتیجه مطلوب برسانیم.  

 معاون شهردار تهران ادامه داد: حق شهروندان تهرانی است که با دقت بالا به وضعیت و تعداد نیروی انسانی سازمان شهرداری که سرمایه های شهری محسوب می شوند، اشراف داشته باشند بنابراین با هوشمندسازی منابع انسانی و راه اندازی سامانه جامع منابع انسانی شهرداری تهران در کلیه سازمان ها، ادارات و شرکت های تابعه، تا انتهای شهریور ماه ۹۷ به نتیجه موفقیت آمیزی دست خواهیم یافت.

 شیخ اظهار داشت: متاسفانه با توجه به بحران اقتصادی موجود در کشور و علیرغم مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ فرمول جدید محاسبه حقوق های کمتر از ۵۰ میلیون ریال و افزایش حقوق سالیانه که می بایست مطابق با قانون همچنان با کاهش قدرت خرید کارگران تا ۶۷ درصد روبرو هستیم لذا پیگیریم که برای نوبت دوم، افزایش حقوق کارمندان، در دستور کار دولت قرار گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خواهشا عملکرد مدیران رانظارت کنید مدیری که صبح ساعت می زند وناحیه راترک می کندبه کارهای متفرقه از جملهکلاس دانشگاه و….می پردازد چطور می خواهد مدیریت مسمرثمر وتاثیر گذار برای مجموعه داشته باشد….اینها فقط خیانت بیشتر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا