اجتماعی و فرهنگی

ادعای عجیب معاون شهردار: خرید و فروش انتصاب ها در شهرداری را نه تأیید می کنم و نه تکذیب!

به گزارش شورا‌آنلاین، حجت میرزایی در نشست صمیمانه با خبرنگاران که ظهر امروز(سه شنبه) برگزار شد، درباره سند تغییر و تحول شهرداری تهران گفت: این گزارش کاملاً تخصصی و نقطه عزیمت برنامه بود، چرا که باید وضع موجود تحلیل می شد. اما برخی مدیران سابق عصبانی شدند و خطاب به من گفتند بهتر است کار خودت را انجام دهی در حالی که این بخشی از کار من بود.

 

میرزایی ادامه داد: گزارش به طور کامل در اختیار اعضای شورا قرار گرفته است. اما بخش اسناد تخلفات گذشته، در اختیار سازمان بازرسی و حراست برای تحویل به دستگاه قضائی است و من هم به آن ها دسترسی ندارم. درواقع کاملاً محرمانه است و تا تخلفات و اتهامات احراز نشود قابل انتشار نیست.

 

وی بر لزوم شفاف سازی تاکید و اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ شفاف تر و با قابلیت اثر بخشی بیشتری خواهد بود.

 

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهردار تهران با اشاره به کاهش بودجه فرهنگی نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر بودجه های غیرماموریتی شهرداری باید حذف می شد، عمده اعتبارات غیر مأموریتی هم در بخش فرهنگی بود.

 

میرزایی افزود: مدیریت گذشته توزیع سخاوتمندانه پول را در بخش فرهنگی انجام می داد؛ هر چند با وجود آن که بودجه این بخش کاهش یافته اما شهرداری برای اجرای فعالیت فرهنگی خود محدودیتی ندارد.

 

معاون شهردار تهران همچنین از تشکیل کارگروه مقابله با فساد در شهرداری خبر داد و رئیس این کارگروه را رئیس سازمان بازرسی عنوان کرد و گفت: در معاونت برنامه ریزی هم تیمی برای مقابله با فساد تشکیل شده است، در این باره یک سند مقدماتی هم تهیه شده است، اما باید گلوگاه های فساد بسته شود.

 

میرزایی افزود: درباره شفاف سازی یکی از پیشنهادهای من این بود که تمام مجوزهای طرح ترافیک باید در سایت قابل دسترسی باشد. درواقع مردم باید ببینند که چه کسانی سهمیه طرح ترافیک دارند.

 

به گفته وی؛ فساد در شهرداری تهران رشد کرده و به راحتی قابل کنترل و جلوگیری نیست. هیچ "سوپرمنی" نمی تواند شرایط کنونی شهرداری را درمان کند. 

 

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران همچنین درباره خرید و فروش انتصاب ها در شهرداری گفت: این موضوع را نه تأیید می کنم و نه تکذیب. باید بازار رقابتی مدیران در کشور تشکیل شود.

 

در همین رابطه فاطمه پهلوانی مدیرکل تشکیلات و بهبود روش های این معاونت اظهار کرد: شرایط کنونی شهرداری مصداق این است که آبی که ریخته، جمع کردنش بسیار سخت است. چرا که شهرداری سازمانی رها شده و ولنگار است که اصلاح ان کار یک یا دو سال نیست.

 

وی افزود: تا چندی پیش پست مدیریتی در شهرداری تهران حق شخصی تلقی می شده، در حالی که پست مدیریتی ماموریت است و دارای مدت مشخص.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا